پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی خبرداد:

افزایش فعالیت ‌واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام نوروز

 

N_297.jpg

کشاورزی آینده جهان: 22/12/1401

رئیس سازمان امور اراضی کشور در نامه‌ای به تمامی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، خواستار تشدید فعالیت‌ها و هوشیاری واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز شد.

«رضا افلاطونی» در این نامه خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها آورده است: با توجه به مصوبات بیست و یکمین جلسه قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفـظ کـاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و نیز مصوبات شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال و تأکید رئیس قوه قضاییه و همچنین وزیر جهاد کشاورزی، مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی کشـاورزی و برخورد قاطع و سریع بـا متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حریم و خارج از حریم شهرها، لازم است برای جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن موجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی، مدیران امور اراضی استان و جهادکشاورزی شهرستان‌ها، ضمن هماهنگی لازم بـا دسـتگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضایی، فراجا، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، بنیاد مسکن، شهرداری، بخشداری و غیره، ترتیبی اتخاذ کنند تا نسـبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک و اطلاع‌رسانی فوری هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این نامه، از مدیران جهاد کشاورزی شهرسـتان‌ها خواسته شده برای اسـتفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه بین وزارت‌ جهادکشاورزی و وزارت کشور ضمن هماهنگی با فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دهیاری نسبت به نصب بنر و تبلیغ سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی و غیره، جهت آگاه‌سازی در مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز اقدام کنند و مستندات مربوطه را در اسرع وقت به این سازمان ارسال کنند.

همچنین مدیران جهادکشاورزی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تـا در ایام تعطیلات نوروز رئیس اداره امور اراضی و یا یکی از معاونان، مسوولیت رصد و پایش اراضی، واحدهای گشت و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی را عهده‌دار باشند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، فرماندهان یگان حفاظت امور اراضی استان‌ها نیز برابر شرح وظایف ۲۱گانه ابلاغی، نسبت به ارسال اخبار مردمی و رصـد واحدهای گشت و پـایش اراضی کشاورزی (به صورت تصادفی) اقـدام کنند و روزانه عملکرد عوامل در سـتاد اسـتان و شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند و گزارش روزانه به فرماندهی یگان حفاظت ارسال شود........ .... -کد 297 N

 

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .