شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران خبر داد:

آغاز به کار دو سامانه ملی توسط این اتحادیه از سال آینده در سطح کشور

 

N_307.jpg

کشاورزی آینده جهان: 23/12/1401

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران، از اجرای دو طرح ملی تحت عنوان *«سامانه ساجت»* و *«سامانه سیترا»* در سطح تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در سال آینده توسط این اتحادیه خبر داد.

مهندس بهرنگ رجبی مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران با اعلام این خبر که ساجت(سامانه جامع اطلاعات تعاونی‌ها) حاصل سال‌ها بررسی کارشناسی و نیازسنجی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در حوزه‌های مختلف اطلاعات، آمار و آموزش می‌باشد گفت: این سامانه مشتمل بر زیر سیستم‌های اطلاعات پایه اعضا و کارکنان تعاونی‌ها، زیر سیستم آموزش شبکه، زیر سیستم پایش اعضا، مجامع و ثبت، زیر سیستم ارزشیابی عملکرد تعاونی‌ها و زیرسیستم آمار و گزارشات جامع است که مراحل طراحی و توسعه آن در حال انجام می‌باشد و در اوایل سال جدید مورد بهره‌برداری گسترده در سطح شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، روستایی زنان و تولید قرار خواهد گرفت.

مهندس رجبی خاطر نشان کرد که این سامانه با همکاری مستمر و مساعدت دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و دفتر فناوری اطلاعات این سازمان و در قالب تشکیل یک کارگروه فنی مورد پیاده‌سازی قرار گرفته است و رسالت اصلی آن ثبت، پایش و بروزرسانی اطلاعات اعضا و کارکنان تعاونی‌ها و نیز امکان مدیریت جامع و یکپارچه بر فرایند برگزاری مجامع، نیازسنجی آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی به اشکال مختلف و صدور گواهینامه هوشمند آموزشی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارزشیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی برای اولین بار به شکل علمی و مستدل در سطح کشور پیاده‌سازی خواهد شد افزود: دیگر ویژگیهای این سامانه امکانات متنوع و گسترده آن در کسب آمار و گزارشات از شبکه در سطح شهرستانی، استانی و ستاد مرکزی می‌باشد که امکان برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل مستمر را بر امر آموزش و گردش اطلاعات در سطح شبکه فراهم می‌سازد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی در ادامه گفت: سامانه دیگری که از ابتدای سال آینده شامل بروزرسانی و عملیاتی‌سازی گسترده آن در شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در سطح کشور هستیم، *سامانه یکپارچه مالی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران(سیترا)* خواهد بود که از ابتدای سال جدید نسخه بروزرسانی شده آن در سطح تعاونی‌ها، توسط این اتحادیه و با نظارت و همکاری اداره کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد. در این راستا این اتحادیه از پتانسیل‌های موجود در سطح شبکه و متخصصین کارامد درون‌شبکه‌ای و یا در صورت نیاز برون‌شبکه‌ای به منظور پشتیبانی مستمر این سامانه بهره خواهد جست.

وی با اشاره به اینکه سامانه جدید مالی و حسابرسی، مشتمل بر لایسنس قانونی بوده و مراحل ثبت رسمی آن نیز در حال انجام است گفت: از دیگر مزایای این سامانه ارتباط تنگاتنگ آن با *سامانه ساجت* است که امکان حسابرسی دقیق و برنامه‌ریزی منسجم به منظور نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها، پایش سود و زیان شرکت‌های تعاونی و برنامه‌ریزی موثرتر آموزشی را فراهم خواهد کرد که در این راستا ارتباط نزدیک و مستمری با اداره کل حسابرسی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برقرار شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از پات، مهندس رجبی در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این دو سامانه از سال آینده شاهد پیشرفت بیشتر و بروزرسانی فضای تبادل دانش و گردش اطلاعات در سطح شبکه و تحقق نقش محوری این اتحادیه در راستای حمایت، کنترل و نظارت بر فعالیت‌های شبکه بزرگ تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران باشیم............. ............ ... -کد 307 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .