سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آغاز توزیع ۳۵۰ تن سیب و پرتقال در کردستان

 

N_331.jpg

کشاورزی آینده جهان: 26/12/1401

توزیع ۳۵۰ تن سیب و پرتقال ویژه تنظیم بازار امروز پنجشنبه در قالب برپایی ۳۰ غرفه در سطح استان کردستان آغاز شد.

مدیرتعاون روستایی کردستان اظهار کرد: ۱۵۰ تن سیب شامل ۴۰ تن سیب قرمز و ۱۱۰ تن سیب زرد و ۲۰۰ تن پرتقال درجه یک تامسون برای تنظیم بازار ایام عید در استان خریداری شده است.

بهرام کوشکی با اشاره به اینکه غرفه هایی در استان برای عرضه این میزان میوه برپا شده است، اضافه کرد: از مجموع ۳۰ غرفه توزیع میوه شب عید در استان ۱۰ غرفه در سنندج و مابقی در دیگر شهرستان های استان برپا شده است.

وی اعلام کرد: هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازار به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زرد ۲۸ هزار تومان و سیب قرمز هم ۲۶ هزار تومان در این تعداد غرفه عرضه شده است.

مدیرتعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده برای میوه شب عید کمتر از نرخ آن در بازار است، گفت: پرتقال و سیب عرضه شده توسط اتحادیه تعاون روستایی دارای کیفیت بسیار بالایی است.

کوشکی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۵۰ تن میوه شب عید در استان توزیع شد، یادآور شد: سنوات گذشته دولت به توزیع کنندگان میوه ایام عید یارانه پرداخت می کرد اما امسال همه کار توسط اتحادیه تعاون روستایی بدون حمایت یارانه‌ای انجام می شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در حال حاضر یک اتحادیه تعاون روستایی، ۴۳ تعاونی تولید، چهار واحد مکانیزاسیون، چهار باسکول و سه مرکز خرید گندم تضمینی زیرمجموعه مدیریت تعاون روستایی کردستان مشغول به فعالیت هستند............ ......... -کد 331 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .