جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آغاز خرید توافقی برنج برای حمایت از شالیکاران

 

C_6.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1/3/1402

انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در بیانیه‌ای از آغاز خرید توافقی برنج از شالیکاران خبر داد و اعلام کرد: هدف از طرح خرید توافقی برنج با توجه به آغاز فصل زراعی جدید برای حمایت از شالیکاران است.

انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در بیانیه‌ای ضمن تبیین زوایای طرح چگونگی خرید محصول شالیکاران مازندرانی، اعلام کرد: اعضای این در راستای حمایت از تولید داخل و کمک به رونق تولید، خرید برنج‌های باقیمانده از فصل زراعی قبل را آغاز کرده است که در این‌ طرح برای کشاورزان و همچنین خریداران هیچ اجبار و الزامی وجود ندارد.

در این بیانیه چنین آمده است؛ انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج ایران در چارچوب برنامه‌های تدوین شده و در مسیر تحقق اهداف تبیین شده، در پاسخ به دعوت استاندار در تعامل با استانداری مازندران تفاهم‌نامه‌ای در راستای سرمایه‌گذاری، توسعه و نوآوری کشت و کمک به رونق بازار برنج این استان منعقد کرد.

پیرو انعقاد این تفاهم‌نامه و به توصیه استاندار مازندران، انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با ارسال دعوت‌نامه برای اعضای خود از ایشان درخواست کرد در صورت امکان شالیکاران مازندرانی را یاری داده و با توجه به آغاز فصل زراعی جدید و انباشت بخشی از محصول برنج سال گذشته، نسبت به خرید محصول برنج و توزیع آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع عضو انجمن مانع از بین رفتن محصول و متضرر شدن شالیکاران شوند.

در بخش دیگر این بیانیه به این موضوع نیز اشاره شده است که اعضای انجمن برنج‌های انباشت شده در استان مازندران را با نرخ منطقی و متناسب بازار خریداری کرده و شالیکاران نیز هیچ اجبار و الزامی برای فروش محصول خود به این نحو ندارند.

برنج‌های خریداری شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع سراسری که در اختیار اعضای انجمن است، متناسب با قیمت روز و سود منطقی و تعیین شده از سوی نهاد ناظر بازار عرضه می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برخی افراد که منفعت خود را در نابسامانی بازار جستجو می‌کنند، ایجاد و فعالیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران و تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری مازندران را در مقابل منافع نامشروع خود دیده و تلاش می‌کنند با فرافکنی و جوسازی مانع از بازگشت آرامش به بازار شوند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در این بیانیه تاکید شده است که انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران یک تشکل ملی و فراگیر در حوزه صنعت برنج است و در اهداف عالی خود حمایت و خدمت به همه فعالان این صنعت را تبیین کرده و در این راستا هر زمان بخشی از این صنعت مهم در معرض تهدید و آسیب باشد، ورود کرده و هر آنچه در توان داشته باشد به کار می‌گیرد..................... ....... .... کد 6 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .