جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تغییر کرد

 

C_9.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1/3/1402

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در حکمی «علی ابراهیمی» را به عنوان سرپرست اتحادیه، جایگزین «حبیب اسدالله نژاد» کرد.

با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، به تازگی قیمت مصوب مرغ زنده برای تولیدکنندگان ۵۲ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۷۳ هزارتومان تعیین شد درحالی که ۱۰ هزارتومان قیمت مصوب این محصول افزایش یافته است اما همچنان این محصول در بازار با قیمت‌هایی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

علیرغم تمامی نظارت‌های وزارت جهاد کشاورزی بر روند بازار این محصول عرضه مرغ در بازار کاهشی و روند فروش به شکل گران فروشی انجام می‌شود.

پیش از این مسئولان اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرده بودند که به دلیل کاهش جوجه ریزی در اسفندماه اکنون با کمبود مرغ زنده روبرو هستیم همچنین به تازگی نیز با مشکل افزایش قیمت جوجه یکروزه و تاخیر در تخصیص نهاده‌های تولید روبرو هستند.

به همین منظور اخیرا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به موضوع گران فروشی گوشت مرغ در بازار و عدم تمایل فروشندگان مرغ با قیمت‌های مصوب اعلام کرد، در صورتی که مرغداران همکاری نداشته باشند اقدام به واردات این محصول از ترکیه می‌شود. بنابراین «غلامحسین جافر» رییس هیات مدیره این اتحادیه به هیمن دلیل علی ابراهیمی نماینده پیشین مجلس را جانشین حبیب اسدالله نژاد کرده است.

در این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد و شایستگی علمی و تجربی جنابعالی، با تصویب هیات مدیره اتحادیه سراسری و تأیید سازمان مرکزی تعاون روستایی به موجب این حکم به عنوان سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران منصوب می‌شوید.

با توجه به گستردگی بخش طیور گوشتی کشور و حساسیت‌های تولید و بازار آن و همچنین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واگذاری اقدامات اجرایی در راستای تنظیم بازار مرغ کشور به اتحادیه‌ها انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌‌های علمی و تجربی هیات مدیره و خبرگان بخش نسبت به ساماندهی امور ضمن تعامل با دستگاه‌های اجرایی و حلقه‌های بالاسری و پایین دستی زنجیره تولید گوشت مرغ همت گمارید.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، پیش از این علی ابراهیمی سمت ریاست جهاد استان مرکزی، نمایندگی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و عضویت در هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور را در کارنامه خود داشته است.......................... ....... ... کد 9 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .