چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

طراحی شهرهای مولد با رویکرد آبزی‌پروری در سواحل استان بوشهر

 

C_12.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/3/1402

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به نقش مهم شهرهای مولد کشاورزی در تولید، اشتغال و صادرات؛ این شهرها در کنار سواحل با رویکرد آبزی‌پروری به عنوان یکی از قابلیت‌های مهم استان طراحی و احداث می‌شود.

احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های پرورش ماهی و میگو افزود: شهرهای مولد کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین شهر مولد در سفر استانی رئیس جمهور بین دلوار تا بوشهر وارد برنامه عملیاتی شد و اکنون مشاور در این اراضی در حال طراحی است. محمدی زاده گفت: چند شهر مولد در استان بوشهر طراحی و اجرایی می‌شود که رویکرد این شهرها آبزی‌پروری، پرورش ماهی و میگو در نوار ساحلی استان است.

استاندار بوشهر افزود: شهرهای مولد آبزی‌پروری نیاز به تولید بچه ماهی دارد و باید ظرفیت تولید بچه ماهی پرورشی در استان بوشهر افزایش یابد.

وی گفت: در زمان حاضر طرح‌های مهم پرورش آبزیان در بخش‌های مختلف از جمله میگو، ماهی و جلبک اجرایی شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، محمدی‌زاده بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی کشور معرفی کرد و افزود: هدف‌گذاری امسال تولید بیش از ۴۴ هزار تن میگوی پرورشی است که در این راستا افزایش بهره‌وری در میزان تولید در هر هکتار مورد توجه ویژه قرار گرفته است............................... ....... ... کد 12 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .