پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صدور موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان

 

C_13.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/3/1402

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با ابلاغ رسمی اساسنامه مصوب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

با ابلاغ رسمی بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به سیدمحمد آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کشور، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

این مرکز با هدف گسترش و توسعه فناوری و انسجام بیشتر پژوهش، فناوری و آموزش و ارایه راه‌ حل در امور بهداشتی درمانی تاسیس می‌شود.

طبق اساسنامه این مرکز، ۱۶ هدف در دستور کار آن قرار می‌گیرد که در چارچوب دو رکن شورای عالی و رییس مرکز تعریف شده است.

شورای عالی متشکل از رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان، معاون تشخیص و درمان سازمان، رییس مرکز و سه نفر از اعضای هیات علمی مرکز با پیشنهاد رییس مرکز و تایید رییس سازمان فعالیت خواهد کرد.

بر اساس ماده (۸) این اساسنامه، عضوگیری این مرکز به دو صورت پیوسته و ناپیوسته خواهد بود.

اعضای پیوسته متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان تمام وقت مرکز هستند و اعضای ناپیوسته، اعضای هیات علمی سایر گروه‌های آموزشی سازمان دامپزشکی کشور یا سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهند بود.

در ماده (۹) اساسنامه نیز به منابع مالی مرکز اشاره شده است که از طریق درآمدهای حاصله از خدمات مرکز طبق ضوابط قانونی، کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی و اعتبارات دولتی در صورت تخصیص صورت خواهد گرفت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، اساسنامه مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی به انسان در مورخ ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۱ در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۹ ماده و یک تبصره به تصویب رسیده است................................. ....... ... کد 13 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .