شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی

بیش از ۱۶۰ محصول در کشور بیمه شده است

 

C_32.jpg

کشاورزی آینده جهان: 3/3/1402

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: بیش از ۱۶۰ محصول در کشور زیر پوشش این صندوق قرار دارد و بیمه اجباری دام و طیور بنا به مصوبه مجلس شورای اسلامی از جمله آنهاست.

«علیرضا آل‌امین» در سفر به استان زنجان و بازدید از مزارع و باغ‌های خسارت دیده ابهر و خرمدره در اثر سرمازدگی، افزود: ایران از نظر بیمه محصولات کشاورزی رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داده است و این صندوق در زمینه‌های مختلف کشاورزان را بیمه و حمایت می‌کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت بالغ بر پنج همت غرامت بیمه به خسارت دیدگان بیمه شده در بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین غرامت پرداخت شده مرتبط با حوزه‌های محصولات زراعی و باغی است.

آل‌امین با تاکید بر اینکه به دنبال ساده‌سازی مفاهیم بیمه بوده‌ایم، افزود: درصدد بوده‌ایم تا از طرق مختلف از جمله آموزش و ترویج، بسیج مهندسین کشاورزی، مقامات محلی، استانی و چهره‌های شناخته شده در استان‌ها، کشاورزان را به سمت بیمه کشاورزی سوق دهیم.

وی بر ضرورت ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات تاکید کرد و گفت: خسارت سرمازدگی محصولات به کشاورزان دارای بیمه پرداخت می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در جریان سفر ۲ روزه خود به زنجان در بدو ورود به این استان با حضور در شهرستان های ابهر و خرمدره از مزارع و باغهای خسارت دیده ابهر و خرمدره که هفته گذشته دچار سرما زدگی شدند، بازدید کرد.

بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان براساس برآورد اولیه، میزان خسارت سرمازدگی مزارع گندم به طور میانگین ۳۰ درصد و باغهای انگور نیز به طور میانگین ۶۰ درصد است.

آل‌امین همچنین از مجتمع کشت و صنعت خرمدره بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های تولیدی این مجتمع قرار گرفت.

شرکت مجتمع کشت و صنعت خرمدره در محدوده ای به وسعت هزار و ۲۶۲ هکتار دارای سه واحد عملیاتی در شهرستان خرمدره، ابهر و طارم است.

این مجموعه در زمان حاضر بزرگترین تولید کننده شیر خام و انواع محصولات کشاورزی و باغی در غرب کشور است و ۲۷۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال دارند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، دیدار با استاندار و امام جمعه زنجان، جلسه با مدیران عامل نمایندگی های بیمه کشاورزی، دیدار با اتحادیه ها و تشکل های صنفی بخش کشاورزی، شرکت در شورای اداری شهرستان طارم و بازدید از باغهای این شهرستان از جمله برنامه های سفر ۲ روزه قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به استان زنجان است...،............ ............................... کد 32 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .