جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه کشت توت فرنگی در ایران نتیجه همت توت فرنگی کاران کردستانی است

 

C_48.jpg

کشاورزی آینده جهان: 6/3/1402

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت توت فرنگی در ایران نتیجه همت و پشتکار و سخت کوشی توت فرنگی کاران استان کردستان است.

محمد مهدی برومندی در جشنواره توت فرنگی در روستای شیان از توابع شهرستان سنندج اظهار کرد: ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید و بخشی از آن صادر می شود که این مهم منجر به ۶ میلیون دلار درآمدارزی شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ارزآوری کشاورزی مربوط به بخش باغبانی است، اضافه کرد : کردستان در تولید و امنیت غذایی از استان های پیشرو کشور است به گونه‌ای که سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگرچه این استان در حوزه زیرساختی با مشکلاتی مواجه است و فعالیت در اراضی شیب‌دار و جغرافیای کوهستانی کردستان شجاعت و سخت کوشی نیاز دارد ولی باغداران این منطقه سرآمد باغداران ایران هستند.

برومندی با بیان اینکه ۹ میلیون تن توت فرنگی در دنیا و ۱۲۰ هزار تن از این محصول در ایران تولید می شود افزود: افزون بر ۶۰ درصد تولید توت فرنگی ایران متعلق به کردستان است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی توسعه کشت توت فزنگی کشور را متعلق به کردستان و نتیجه سخت‌کوشی توت فرنگی کاران این استان و خواند و اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه کردستان در تولید و توسعه کشت این محصول تاثیرگذار بودند................ .................. ....... ..... کد 48 C


- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .