جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

استاندار مازندران تاکید کرد:

تداوم برخورد با تحرکات مرموزانه مافیای محصولات زراعی

 

C_51.jpg

کشاورزی آینده جهان: 6/3/1402

استاندار مازندران با اشاره به رونق نسبی بازار عرضه و تقاضای برنج با انعقاد تفاهم نامه خرید این محصول کشاورزی، گفت: تحرکات مرموزانه دلالان و مافیای محصولات زراعی و باغی در استان رصد و با قاطعیت با این افراد مُخل اقتصادی برخورد خواهد شد.

تفاهم نامه خرید برنج‌های انبار شده و به‌فروش نرفته سال زراعی گذشته استان، در چهارم خرداد سال جاری میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران امضا شد.

آیین امضای این تفاهم نامه در استانداری مازندران برگزار و سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران و محمد مختاریان، مدیر انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران آن را امضا کردند.

بررسی بازار عرضه و تقاضای برنج مازندران حاکی از آن است که فروش این محصول رونق نسبی به خود گرفته و کشاورزان با ارزیابی دقیق این تفاهم نامه در حال تحویل برنج های انبارزده خود به پایگاه های خرید تضمینی هستند.

در این پیوند سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مسایلی که برای محصول برنج مازندران فرایند ثابت و شناخته شده برای عرضه و توزیع وجود نداشت، نبود سامانه ارتباطات برای عرضه برنج سنتی بود البته اکنون ارتباط گیری مناسبی با مجموعه های کشوری ایجاد شده است.

وی ادامه داد : نبود این شبکه توزیع باعث شکل گیری شبکه های فساد عرضه و ایجاد مافیا شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : تمامی اعضای این شبکه فساد شناسایی و فعالیت آنها رصد شده است و برخورد کامل و قاطع انجام می دهیم.

وی گفت: اقدامات این شبکه های مافیایی منجر به اخلال در توزیع برنج شده و این افراد معدود زیاده خواه با دلالی و خرید برنج از شالیکاران به کشاورز و مصرف کننده ضرر می زنند.

حسینی پور تصریح کرد : مازندران جای جولان دادن مافیای برنج نیست و کاملا آنها تحت نظر هستند و با آنها برخورد قاطع می شود.

حسینی پور گفت : کمک به مدیریت بازار برنج برای بهبود وضعیت بازار و ارتقای انگیزه تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد و دولت نقش هدایت گری ‌و تصدی گری است.

وی افزود : هرجایی که تشکل های مردمی بتوانند در این زمینه فعالیت نمایند از این ظرفیت استفاده خواهیم کنیم.

به گفته نماینده عالی دولت در مازندران، بازار امروز هوشمند و دیجیتال است و مجموعه بروزرسانی شده می تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی گفت: کشاورزی منطقی بر پیرامون دانش بنیان قرار بگیرد و با این راهبرد می توانیم تولیدات را با امکانات و الزامات دانش بنیان تا پنج برابر افزایش دهیم.

استاندار مازندران اضافه کرد : اگر زنجیره های ارزش راهبردی در حوزه برنج ایجاد شود کشاورز با انگیزه به سمت تولید برنج می رود و این مساله باعث می شود بر کیفیت و کمیت محصول افزوده می شود اما شیوه های فعلی ما شیوه ۵۰ سال قبل است و تعداد معدودی که احساس مسوولیت کردند اجرای موفق این طرح را داشته اند.

وی اضافه کرد: کمک به توسعه صادرات برنج از جمله اقدامات بعد از ارتقای کیفیت و کمیت تولید محصول است و برای این منظور کارهایی انجام شده است که از آن جمله با برداشتن ممنوعیت صادرات و صفر کردن تعرفه صادرات برنج است.

حسینی پور افزود: کمک به مدیریت توزیع برنج که در حال حاضر با بهره گیری از فروشگاههای زنجیره ای کشور قدم هایی است که انجام شده است.

وی تصریح کرد : دولت بدنبال حمایت از کشاورزان است و در موضوع آزادسازی قیمت ها برنج جز استثنا قرار گرفت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، استان مازندران با دارا بودن ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب مهم تولید محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود و بزرگترین تولیدکننده ۱۷محصول کشاورزی کشور مانند برنج، مرکبات، گل و گیاه، کیوی، گوشت سفید، آبزی پروری و نهال زیتون است..................... ....... ..... کد 50 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .