جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رونمایی از سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سماک

 

 

C_53.jpg

کشاورزی آینده جهان: 7/3/1402

سامانه صدور مجور پروانه صید سازمان شیلات ایران از درگاه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) در مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به صورت وبیناری رونمایی شد.

سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم که به صورت وبیناری برگزار شد، درباره نقش بهره‌برداری از این سامانه در رسیدن سازمان شیلات ایران به برنامه تحولی گفت: اگر از تولید موجود محافظت نکنیم، تحول، مفهومی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: موجودات زنده دریایی به اقلیم وابسته هستند و در این راستا برای حفظ آنها و حرکت به سمت بهره‌وری باید اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

حسینی ادامه داد: افزایش بهره‌وری در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری، برداشت از ذخایر کمتر برداشت شده و یا برداشت نشده از موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع هدایت سالم و فسادستیزی مقوله‌ای است که می‌توان با مدیریت دقیق آن را عملیاتی کرد.

* حرکت دقیق به سمت فرصت‌های آبزی‌پروری

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در فعالیت‌های آبزی‌پروری فرصت‌های وسیعی در سواحل، کرانه‌ها و مجموعه‌های مختلف وجود دارد که لازم است برای دستیابی به اهداف برنامه تحولی با دقت بیشتر و مدیریت بهتر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ۹ خدمت به صورت هوشمند برای متقاضیان صید و صیادی تعریف شده است که باید تلاش کنیم با مدیریت دقیق ناوگان صیادی کشور آنها را با دقت بالا عملیاتی کنیم.

حسینی ادامه داد: اعتبارات بسیار خوبی برای حوزه تکثیر مصنوعی آبزیان و زیست‌گاه‌ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند پایداری در حوزه صید و صیادی را باعث شود.

* شناسایی صیادان واقعی در سامانه صدور مجوز پروانه صید

رئیس سازمان شیلات ایران درباره زمان عملیاتی شدن این سامانه گفت: سامانه فوق باید در درگاه ملی بنشیند تا اتصالات لازم برقرار شود.

وی با بیان این که صیادان واقعی در سامانه صدور مجوز پروانه صید قابل شناسایی هستند، تاکید کرد: کاربری شناورها با اجازه سازمان شیلات می‌تواند در این سامانه ثبت شود و هیچ کس بدون هماهنگی این سازمان اجازه صدور مجوز را نخواهد داشت.

گفتنی است؛ رونمایی از سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) با حضور رئیس سازمان شیلات ایران، نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاون صید و بنادر ماهیگیری، مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و تحول اداری و تنی چند از مدیران ستادی و مدیران استان‌های شمالی و جنوبی به صورت وبیناری و تعدادی از اصحاب رسانه های گروهی رونمایی شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران،این سامانه با برگزاری ۲۳۰ نفر - ساعت جلسه که با همکاری مرکز فن آوری اطلاعات وزارت جهادکشاورزی و دفاتر مختلف سازمان شیلات ایران امروز رونمایی شد پس از طی مراحل قانونی آماده خدمت‌رسانی به جامعه صیادی کشور خواهد بود.......................... ....... .... کد 52 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .