جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت گندم زیر 19 هزار تومان به زیان کشاورزان است

 

 

با حذف ارز 4هزار و 200تومانی و نوسانات بازار ارز؛ مشکلات زیادی برای مرغداران ایجاد شده است

کشاورزی آیندۀ جهان-08/ 03/ 1402

به گزارش کشاورزی آیندۀ جهان(کاج پرس)، رحمت الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت گوشت مرغ در بازار در گفتگویی در هفته آخر اردیبهشت، گفته بود: باید هزینه تولید گوشت مرغ به صورت واقعی آنالیز شود، امرار معاش تولیدکنندگان گوشت مرغ و کارگران آنها در این صنعت است و سال های زیادی در این حوزه فعالیت کرده اند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اینکه باید برای تولیدکنندگان گوشت مرغ ریل گذاری مناسب صورت بگیرد زیرا سرمایه گذاری و هزینه زیادی انجام داده اند، ادامه داد: با توجه به حذف ارز 4هزار و 200تومانی و نوسانات زیاد در بازار ارزی مشکلات بسیار زیادی برای مرغداران ایجاد شده است. با وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت جهاد کشاورزی بارها بحث کرده ایم که باید باتوجه به آنالیز واقعی و دقیق؛ هزینه تولید نرخ مرغ تعیین شود.

وی تصریح کرد: استان های مانند مازندران و گلستان سهم زیادی در تولید گوشت مرغ کشور دارند، باید با حضور نمایندگان اتحادیه ‌های مرغداران و نمایندگان صنعت پرورش مرغ هزینه های تولید را بررسی کنیم. لازم به ذکر است این مصاحبه که در آخرین روز اردیبهشت ماه منتشر شده بود به دلیل نکات درخور توجه آن مجددا بازنشر می شود.

گفتنی است این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هفته پیش نیز دربارۀ قیمت خرید تضمینی گندم گفته بود: قیمت گندم زیر 19 هزار تومان به زیان کشاورزان بوده و در دیدار با رئیس جمهور و معاون اول وی در این خصوص صحبت کردم، هزینه های تولید از جمله قیمت کود، بذر و هزینه کارگر افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت گندم نباید کمتر از 17 هزار تومان تعیین شود زیرا کشاورزان متضرر می شوند، افزوده بود: شورای قیمت گذاری محصولات اساسی باید نشست فوق العاده خود را درخصوص اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم تشکیل دهد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت 15 هزار تومانی خرید تضمینی گندم مناسب شرایط فعلی نیست، عنوان کرد: حدود 103 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری برای خرید تضمینی گندم درنظر گرفته شده و مقرر شده است که حدود 50 هزار میلیارد تومان دیگر آندیده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر هزینه تمام شده واردات گندم بیشتر از نرخ خرید تضمینی آن است، تصریح کرد: باید با توجه به هزینه تمام شده تولید و واردات نرخ خرید تضمینی محصول استراتژیکی مانند گندم افزایش پیدا کند.

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .