پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

افزایش سهم کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان ضروری است

 

C_69.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور فعال ایران در بازارهای خارجی ضروری است.

محمد جواد عسکری روز یکشنبه در گردهمایی کشاورزان و باغداران شهرستان ساوه به میزبانی شرکت نگین سبز با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، اظهار کرد: این میزان سهم شرکت‌های دانش بنیان در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی بسیار اندک است که باید تلاش کرد این میزان رشد پیدا کند.

وی افزود: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف، جایگاه ارزشمندی در حوزه امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی دارد.

عسکری با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران بزرگترین بخش خصوصی کشور است، افزود: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی ایران فعالیت دارند و نقش ۲۵ درصدی در اقتصاد و ۳۵ درصدی در اشتغال کشور دارد و با این وجود چالش‌هایی نیز پیش رو دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی باید زیرساخت‌ها در این بخش تعریف و تقویت شود، یادآور شد: در حوزه تقنینی نمایندگان مجلس تلاش کردند برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی قوانین مندرس و کهنه را بروز کنند تا تولید بیشتر و با کیفیت با نگاه ارزآوری و اشتغال بیشتر در این بخش رقم بخورد.

عسکری گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت مسیر توسعه بخش کشاورزی را دنبال کرده و حمایت جدی از تولیدکنندگان کشاورزی با بهره گیری از ایده های خلاقانه کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در حوزه امنیت غذایی و مباحث مربوط به ماموریت دولت، قوانین مناسبی تصویب و اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است و با استمهال وام‌ها و تلاش برای تامین نهاده‌ها حمایت جدی از فعالان کشاورزی صورت گرفته است و فضایی در کشور ایجاد شده تا به توسعه پایدار در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص امنیت سرمایه گذاری نیز گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه نهاده‌های دامی به منظور تولید غذای سالم و حفظ سلامت مردم مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری انجام داده و معتقد است امنیت غذایی و تولید غذای سالم مانع از هزینه کرد بالا برای درمان مردم خواهد شد.

وی گفت: برای حضور فعال بازارهای خارجی به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری برای تسهیل در امور کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت و دانش فارغ التحصیلان کشاورزی از موضوعاتی است که مجلس دنبال می‌کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، عسکری با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، تصریح کرد: این میزان سهم شرکت‌های دانش بنیان در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی بسیار اندک است که باید تلاش کرد که این میزان رشد پیدا کند.......................... ......................... ....... کد 69 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .