سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تحول کشاورزی خوزستان با اجرای مصوبه سفر دولت در زمینه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

 

C_73.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان گفت: اجرای مصوبه سفردوم رییس جمهور به استان برای تامین اعتبار در حوزه تکمیل طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های مطلوب تولیدی و اشتغالزا، تحول حوزه کشاورزی با محوریت دانش بنیان‌ها را درپی دارد.

محمد راضی جلالی در گفت‌وگویی بیان‌کرد: در سفر دوم رییس‌جمهور به خوزستان بالغ بر۲۳۰ طرح اقتصادی مصوب شد که یکی از مصوبات مورد تاکید رییس‌جمهور، تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این طرح از سال‌های گذشته آغاز شده و با توجه به مراحل هشت‌گانه طرح، بخش‌های زیادی تا تکمیل کامل باقی مانده است.

راضی جلالی یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری برای تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را اختصاص۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر به این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و تخصیص فاینانس یک میلیارد دلار معادل ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم طرح هزینه خواهد شد.

وی گفت: بعد از انجام مطالعات لازم برای اجرای این مصوبه، اعتبار در نظر گرفته شده اختصاص می‌یابد تا بر اساس سند آمایش سرزمینی استان، برنامه‌ریزی های انجام شده برای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری عملیاتی شوند.

فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام، در سطح ۲۹۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید. اجرای مرحله دوم این طرح در سطح ۲۵۵ هزار هکتار برای شبکه‌های اصلی و فرعی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اجرا خواهد شد.

رئیسی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

شرکت در جشن احیای ۱۶۰ واحد غیر فعال خوزستان در دزفول، افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، خط تولید کاغذ مقوا در دزفول، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از طرح انتقال آب غدیر، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه و دیدار با مردم اندیمشک و شادگان از جمله برنامه های سفر رییسی به خوزستان بود.

از دیگر برنامه‌های سفر دوم هیات دولت به خوزستان، دیدار آیت الله رئیسی با مردم اهواز در مصلا و سران طوایف و بزرگان عشایر، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی، افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تأمین ۲۵ هزار مترمکعب و ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بودند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی ۹۵ طرح توزیع برق در شهرستان اهواز و روستاهای تابعه، بازدید از تالاب شادگان و روستای صراخیه این شهرستان، بهره برداری از طرح های صنعت نفت و اضافه شدن ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور در سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به انجام رسید.......................... ...... کد 73 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .