سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان امور عشایری خبر داد:

توزیع هوشمند نهاده دامی، سوخت و کالا به عشایر کشور

 

C_77.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

رئیس سازمان امور عشایر کشور از ارایه برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور توسط سامانه هوشمند خبر داد.

«عباس پاپی زاده» در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایر که با حضور سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در کشور ۲۵۲ هزار خانوار عشایری با ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام داریم که ۴۵ درصد از دام کشور را شامل می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت: عشایر در ۳۵ میلیون هکتار از اراضی کشور، معادل ۵۹ درصد از فضای جغرافیایی ایران زندگی می‌کنند. عشایر مسئول پدافند غیرعامل در مرزها هستند.

پاپی زاده تصریح کرد: عشایر ۳۵ درصد از صنایع دستی و ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و عرضه عادلانه ۹.۹ میلیون رأس دام به بازار را بر عهده دارند.

وی با بیان مشکلات بخش عشایری کشور گفت: با وجود اهمیت بالای عشایر برای کشور اما سهم عشایر از دسترسی به راه شوسه تنها ۲۴ درصد و برخورداری از آموزش و تحصیل تنها ۷ درصد است.

رییس سازمان امور عشایر کشور افزود: چشم انداز جامعه عشایری جامعه‌ای سامان یافته و برخوردار از سهم عادلانه از منابع و امکانات است.

وی تصریح کرد: نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌ها در جامعه عشایری، نیازسنجی هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و حمایت و ساماندهی عشایر متقاضی اسکان از وظایف سازمان امور عشایر است.

پاپی زاده ادامه داد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز بر پایه پرواربندی، همزمان سازی فحلی و آموزش و ترویج، طرح توسعه صنایع دستی و سنتی، طرح توسعه کشت، جمع آوری و فرآوری گیاهان دارویی و طرح توسعه گردشگری جامعه بنیاد عشایری چهار طرح اولویت‌دار در سازمان امور عشایر کشور است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رییس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه هوشمندسازی فعالیت‌ها از دیگر اقدامات ما در سازمان امور عشایر کشور است، گفت: از طریق سامانه هوشمند و به صورت برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور ارائه می‌شود.............................. ..... کد 77 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .