سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ایجاد زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله در بازارگاه

 

C_93.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/3/1402

زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله در بازارگاه فراهم شده است. دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارتخانه اعلام کرد: پیشنهاد این دفتر مبنی بر ایجاد زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله به عنوان گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم به کم‌آبی و شوری در بازارگاه مورد موافقت قرار گرفته و این زیرساخت اکنون توسط معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی آماده شده است.

بنابراین گزارش، فراهم شدن زیرساخت فروش کنجاله کلزا، سورگوم و ترتیکاله برای تامین خوراک دام و طیور با هدف مصرف بهینه آب، توسعه کشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی و شوری و جایگزینی با نهاده‌های پرآب بر مانند ذرت و سویا گرفته است.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی، سورگوم به عنوان جایگزین ذرت دانه‌ای، ترتیکاله جایگزین غلات (ذرت دانه‌ای و جو) و کلزا جایگزین سویا است.

این گزارش می‌افزاید: با دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین مقرر شده یارانه مصرف به سورگوم اختصاص داده شود تا سورگوم دانه‌ای قابل رقابت با ذرت دانه‌ای شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، برپایه این گزارش، دولت به زودی یارانه مصرف سورگوم را از محل یارانه‌های طرح مردمی‌سازی لحاظ خواهد کرد............. . ............................... کد 93 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .