جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تحقق اشتغال حدود پنج هزار نفر در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

C_102.jpg

 

 

کشاورزی آینده جهان: 12/3/1402

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال پارسال این سازمان سه هزار و ۵۱۵ نفر بود که با اقدامات انجام شده این میزان به چهار هزار و ۹۹۳ نفر رسید.

محمد حسین یادگارزایی شامگاه اظهارداشت: این سازمان با استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های در دسترس در راستای فعالیت‌های بخش کشاورزی با اجرای طرح‌هایی از محل منابع اعتباری که در اختیار داشت و همچنین با جذب همراهی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی چهار هزار و ۹۹۳ شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: از محل کشت محصولات خارج از فصل و اجرای طرح‌های عمرانی در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان حدود ۱۸ هزار نفر روز شغل موقت ایجاد شده است.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهمترین ظرفیت‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

وی افزود: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

یادگارزهی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود............................ . ............................ کد 102 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .