شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش از ۲۸ هزار تن برنج انبار شده کشاورزان مازندرانی را خریداری کردند

 

C_103.jpg

کشاورزی آینده جهان: 12/3/1402

مدیر مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت که در راستای دستور استاندار مازندران مبنی بر خرید برنج انبار شده کشاورزان و عرضه آن از سوی فروشگاه بزرگ استان تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن از این قلم غذایی در استان خریداری شده است.

اسماعیل یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ حسب دستور استاندار مازندران و طی توافقی که انجمن تامین برنج ایران داشته است قرار بر این شد تا برنج‌های انبارشده کشاورزان مازندرانی از سوی مراکز مشخص خریداری و به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس و طی ابلاغی که فروشگاههای مازندران انجام شده است این کار در حال پیگیری و انجام است و این برنج‌ها از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران اظهار داشت:‌ مذاکرات صورت گرفته با برخی از فرمانداران، با هماهنگی‌های بعمل آمده با فرماندار بابل درصدد هستیم، طی بازدیدی از شهرک صنعتی رجه بابل و شالیکوبی‌های مستقر در این شهرک نسبت به خرید برنج کشاورزان بابل اقدام گردد که در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی ضمن قدردانی از ورود به موقع سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، افزود: با رونق نسبی بازار برنج، دغدغه کشاورزان در فروش و کمبود نقدینگی از بین رفته است.

وی با ذکر این نکته که همزمان با گرم شدن هوا خطر آفت زدگی برنج دپو شده در انبار شالیکوبی‌ها که دغدغه جدی کشاورزان و بازرگانان مازندران شده است، تصریح کرد: با توجه به توافق صورت گرفته به طور یقین با رونق بازار، ضمن بر طرف شدن دغدغه کشاورزان، انگیزه آنان برای ادامه کشت و کار دوچندان می‌شود.

همچنین تفاهم نامه خرید برنج‌های انبار شده و به‌فروش نرفته سال زراعی گذشته استان، میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران امضا شد.

آیین امضای این تفاهم نامه در استانداری مازندران برگزار و سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران و محمد مختاریان، مدیر انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران آن را امضا کردند.

انجمن تامین برنج ایران اعلام کرد؛ کلیه برنج‌های کشاورزان در مراکزی که اعلام شده خریداری خواهد شد اما این انجمن هیچ تعهدی نسبت به خرید برنج از سوی دلالان و سودجویان نداشته لذا توصیه می‌شود که کشاورزان عزیز محصول برنج خود را برای فروش در این مراکز در اختیار واسطه گران قرار ندهند.

این انجمن همچنین تاکید کرد: کشاورزان محترم می‌توانند با در دست داشتن نمونه برنج خود به مراکز خرید مراجعه نموده و از چکونگی وضعیت خرید و واگذاری برنج کسب اطلاع کنند.

بررسی بازار عرضه و تقاضای برنج مازندران حاکی از آن است که فروش این محصول رونق نسبی به خود گرفته و کشاورزان با ارزیابی دقیق این تفاهم نامه در حال تحویل برنج‌های انبارزده خود به پایگاه‌های خرید تضمینی هستند.

انجمن تامین برنج ایران به منظور خرید برنج کشاورزان استان طی توافقی که با استانداری مازندران داشته، خرید برنج از کشاورزان را آغاز کرد که این امر باعث خروج این محصول کشاورزی از رکود در بازار عرضه و تقاضا شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، سالانه به طور متوسط حدود یک میلیون و ۵۰ هزار تن برنج سفید برابر با ۴۲درصد نیاز برنج کشور در مازندران تولید می‌شود............................... . ........................... کد 103 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .