جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برنامه تولید بذر در استان بوشهر ۱۰۰ درصد محقق شد

 

C_117.jpg

کشاورزی آینده جهان: 13/3/1402

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه تامین و تدارک بذر با مشارکت و همکاری پنج شرکت تولید کننده بذر، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در این استان ۱۰۰ درصد محقق شد.

رضا حسین‌پور در گفت‌وگویی اظهار کرد: پیش‌بینی بذر گندم استان حدود ۱۴هزار و ۸۰۰ تن در سه طبقه پرورشی، مادری و گواهی شده با پنج رقم آبی و هفت رقم دیم بوده که به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی افزود: از مهمترین ویژگی‌های برنامه بذر در سال زراعی پیش رو در استان بوشهر متناسب سازی بذرهای ارقام دیم و آبی با نیاز سطوح ونوع کشت مناطق مختلف استان وتنوع بالای ارقام است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: بذرهای خریداری شده از سوی شرکت‌های بذری از طریق قرارداد با پیمانکاران بذری در سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع آبی استان تامین شده و از اوایل مهر ماه با نظارت نماینده موسسه تحقیقات به تدریج بوجاری و از طریق کارگزاری‌های سراسر استان در دسترس بهره‌برداران قرار می‌گیرد...................... ................. ............... . ........................... کد 117 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .