پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سرپرست سازمان حفظ نباتات خبرداد:

معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات تشکیل می‌شود

اخبار کشاورزی:  سرپرست سازمان حفظ نباتات خبرداد:  معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات تشکیل می‌شود

کاج پرس: 20/10/1400

سرپرست سازمان حفظ نباتات از تشکیل معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد و گفت: اکنون شرایط صادرات و قرنطینه کشورها تغییر کرده و از حالت محصول‌محور به حالت بسترمحور تغییر یافته است، یعنی محصولات باید شناسه‌دار شوند.

« شاهپور علائی‌مقدم» در نشست هم اندیشی مدیران حفظ نباتات سراسر کشور با تاکید بر اینکه پیش نیاز گواهی بهداشت گیاهی، گواهی آنالیز است، افزود: با راه‌اندازی سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سماک) هماهنگی بیش از پیش بین دستگاه‌ها برای روان‌سازی صادرات محصولات کشاورزی مهیا می‌شود. به گفته وی، با دستور وزیر جهاد کشاورزی، معاونت سلامت و امنیت غذایی نیز در سازمان حفظ نباتات کشور تشکیل خواهد شد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امنیت غذایی مقدمه امنیت دفاعی است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی سوپاپ امنیت کشور است و تاثیر مستقیم بر اقتصاد، معیشت و امنیت غذایی بسیار استراتژیک است.

وی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات به عنوان اورژانس و طبیب بخش کشاورزی است، گفت: این سازمان زیربنای بخش کشاورزی بوده و امنیت غذایی بالا در گرو نقش حیاتی این سازمان است.

علائی‌مقدم با بیان اینکه در شرایط تحریم ظالمانه در حال صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری برای کشور هستیم، تصریح کرد: اخلال در گلوگاه بخش کشاورزی سبب برهم زدن آرامش روانی جامعه می‌شود و مدیران حفظ نباتات سراسر کشور باید عملکرد حوزه‌های حفظ نباتات را صادقانه مطرح و برای مردم روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه مدتی است که جلسات شورای مهمی به نام شورای حفظ نباتات برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: باید شورای حفظ نباتات کشور را احیا و در آن جلسات به موضوعات مرتبط رسیدگی و تصمیم‌گیری کنیم.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام اینکه در بحث اصلاح قانون پیشنهاد شده که نام سازمان تغییر یابد، اظهار داشت: نام سازمان باید به گونه ای انتخاب شود که نشان دهنده شرح وظایف سازمان باشد و در این خصوص پیشنهاداتی ارائه شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در ماه‌های اخیر فلفل دلمه ای، سیب زمینی و کیوی ایران از کشورهای روسیه، ازبکستان و قزاقستان و هند برگردانده شده بود......... . .............. کدF 26

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .