پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برای حمایت از کشاورزان و بازرگانان

صندوق پسته در رفسنجان ایجاد می‌شود

اخبار کشاورزی:  برای حمایت از کشاورزان و بازرگانان  صندوق پسته در رفسنجان ایجاد می‌شود

کاج پرس: 20/10/1400

فرماندار ویژه رفسنجان با اشاره به اقتصاد تک محصولی این شهرستان گفت: مردم منطقه محصول لوکس ارزآور را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند که ایجاد صندوق پسته برای حمایت‌های لازم از قشر کشاورز و بازرگانان ضروری است و در تأسیس این صندوق همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

علی اکبر پورمحمدی در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در محل فرمانداری اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار خانوار در قالب بیش از ۱۵۰ هزار نفر در رفسنجان با صنعت پسته در ارتباط هستند و از این راه درآمدزایی می‌کنند که حمایت از این آبشار در قالب صندوقی انجام خواهد شد.

پورمحمدی بیان کرد: این صندوق در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ایجاد خواهد شد و ما حمایت‌ها و همکاری‌های لازم را در رفع موانع تا به نتیجه رسیدن این امر مهم برای مردم و کشاورزان انجام خواهیم داد.

وی همچنین با پیشنهاد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مبنی بر ضرورت تشکیل کارگروه تسهیل‌گری برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه موافقت کرد و گفت: داشتن سند توسعه و طرح جامع برای یک مجموعه مهم است.

پورمحمدی درباره زیرساخت راه آهن هم اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم سرمایه‌گذاری برای راه آهن است که طرح مطالعاتی آن انجام شده است و اجرای آن می‌تواند مزیت بسیار مهمی برای منطقه باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز گفت: در منطقه ۲۱ کارخانه و واحد تولیدی فعال هستند، البته چهار شرکت نیمه فعال هم در این محل وجود دارد که برای رفع موانع تولید و توسعه سرمایه گذاری‌ها نیاز به کارگروه رفع موانع تولید در این منطقه است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، روح الله بهرامشاهی با اشاره به اشتغالزایی برای بیش از یکهزار نفر در این منطقه بیان کرد: یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کمبود است و صدور مجوز برای فعالیت صنایع کم آب انجام می‌شود.رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد........ ................ . کدF 38

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .