پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

پایان جنگ در سوریه سرآغاز دوره جدید روابط اقتصادی تهران-دمشق است

اخبار کشاورزی:  پایان جنگ در سوریه سرآغاز دوره جدید روابط اقتصادی تهران-دمشق است

کاج پرس: 22/10/1400

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سوریه از عزم و اراده تهران و دمشق برای رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که در رأس هیئت ارشد اقتصادی و سیاسی به سوریه سفر کرده است گفت: پایان جنگ در سوریه سرآغازی برای دوره جدید روابط اقتصادی دو کشور است، به ویژه اینکه ایران و سوریه طی سال‌های جنگ تروریسم بین‌الملل در کنار یکدیگر بوده‌اند.

رستم قاسمی که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده دارد، در سفر سه روزه خود به دمشق، قرار است افزون بر دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، با نخست‌وزیر و وزیران امور خارجه، اقتصاد، حمل و نقل، کار و مسکن و نیز رئیس بانک مرکزی سوریه دیدار و گفت‌وگو کند. وزیر راه و شهرسازی کشورمان تأکید کرد: گفت‌وگوها در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی، ساختمان و تأسیسات زیر ساختی خواهد بود.

* وزیر اقتصاد سوریه: خواهان همکاری گسترده با ایران هستیم

سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه نیز که در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد با اشاره به پیوندهای ناگسستنی دو ملت و جانفشانی جوانان غیور ایرانی در خاک کشورش گفت: ما در سوریه خواهان همکاری گسترده‌ای با ایران هستیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از صداوسیما، وی افزود: امیدواریم که دیدارهای آقای رستمی و هیأت همراه با مقامات سوری منجر به توافقاتی برای رسیدن به شراکت‌های اقتصادی و تجاری میان دو طرف شود..... . ..... کدF 55

------------

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .