پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد؛

افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو

F_47.jpg

کاج پرس: 26/2/1401

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که یک نفر فوت شده است.

در این اطلاعیه آمده است: شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است ضمن اینکه تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

سازمان دامپزشکی کشور از مردم خواست هشدارها را در این زمینه جدی بگیرند: حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم‌پاشی و حمام دادن دام‌ها و سم‌پاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت موردنیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به‌صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد. (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته، پختن گوشت باعث ازبین‌رفتن ویروس می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، در این اطلاعیه آمده است: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند... ......... ......... ................... کدF47

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .