جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مازاد تولید گوشت مرغ است

F_56.jpg

کشاورزی آینده جهان: 27/2/1401                    03:51:32

مدیرکل تامین دام و فراورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ای، برای حمایت از تولیدکنندگان نرخ خرید حمایتی مازاد گوشت مرغ توسط کمیته‌های استانی تعیین می‌شود.

«محمد جعفری» در گفت‌وگویی درباره وضعیت خرید مازاد گوشت مرغ از تولیدکنندگان برای حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ای، با مازاد گوشت مرغ در کشور مواجه بودیم که با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شد.

مدیرکل تامین دام و فرآورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام افزود: همچنین در آغاز اجرای طرح مذکور، ابتدا با هیجانات بازار روبرو شدیم که افزایش تقاضا باعث کاهش عرضه گوشت مرغ در بازار شد، اما بلافاصله با تامین به‌موقع و آرامش بازار، با مازاد تولید مواجه شدیم؛ بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام موظف به خرید مازاد تولید است.

وی تصریح کرد: در همین راستا دستورالعملی ابلاغ شده که با تشکیل کمیته‌های استانی با توجه به قیمت روزانه مرغ گرم در استان در صورتی که خللی در عرضه این محصول ایجاد نشود، نرخ‌گذاری توسط کمیته‌های مذکور انجام شود.

به گفته جعفری، اعضای کمیته‌های استانی شامل رییس جهاد کشاورزی، مدیرکل اتحادیه مرغداران و مدیرکل پشتیبانی هر استان است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تولیدکنندگان برای فروش مرغ مازاد به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها مراجعه کنند، بیان کرد: کمیته‌های استانی با رصد روزانه بازار در صورت مواجه با مازاد تولید فرایند، نرخ‌گذاری را انجام می‌دهند و شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را خریداری می‌کند. مدیرکل تامین دام و فرآورده‌های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این شرکت موظف به خرید گوشت مرغ مازاد کشور بدون هیچ محدودیتی است.

جعفری اضافه کرد: در حمایت از تولیدکنندگان به دلیل تراکم بالای مرغ زنده در واحدهای تولیدی، این شرکت طی مدت یک هفته مرغ با وزن ۲.۲ کیلوگرم خریداری خواهد کرد و پس از یک هفته به طور مجدد به روال گذشته برگشته و مرغ سایز با وزن ۱.۸ کیلوگرم خریداری می‌کند.

وی درباره مازاد تولید تخم‌مرغ کشور گفت: اکنون برای خرید تخم‌مرغ مازاد کشور نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که از طریق معاونت تخصصی اعلام می‌شود.

مدیرکل استان آذربایجان غربی روز گذشته طی بخشنامه‌ای خرید مازاد گوشت مرغ تولیدکنندگان این استان را با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان در اوزان ۱.۲ تا ۲.۲ کیلوگرم تایید کرده است........ . ..................... ......... ......... ......... کدF56

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .