پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

3 پیشنهاد برای تأمین مالی تولید‌کنندگان‌ مرغ‌

F_133.jpg

کاج پرس: 2/3/1401

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه ضرورت دارد دولت با قید فوریت نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان را تامین کند، برای تأمین این نقدینگی، 3 پیشنهاد مطرح کرد.

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌‌‌و‌گویی درباره مشکلات تولید کنندگان مرغ اعلام کرد: تولید کنندگان مرغ کمبود نقدینگی دارند و ضرورت دارد دولت با قید فوریت مشکل آنها را برطرف کند.‌

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان پیشنهاداتی در این باره افزود: دولت می‌تواند به سه طریق این کار را انجام دهد نخست اینکه کارت اعتباری به تولید کنندگان بدهد؛ دوم‌ نقدینگی به سامانه بازارگاه تزریق کند و سوم‌ قراردادی سه جانبه با تشکل، وارد کننده و مرغدار منعقد کند.

وی با بیان اینکه انعقاد قرارداد سه جانبه مناسب‌تر است، گفت: در این روش مرغدار از محل فروش تولیدات خود می‌تواند پول نهاده‌ها را بپردازد.

اسدالله نژاد تصریح کرد: پس از اصلاح یارانه ها، قیمت نهاده‌هایی که در مرغداری استفاده می‌شود 5 برابر شده‌ و نیاز به نقدینگی هم به همین نسبت بالا رفته است، اکنون یک مرغداری 20 هزار تایی، در یک دوره به 1.8 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

وی افزود: همچنین قیمت یک کیلو ذرت از 1900 به 11300 تومان و یک کیلو سویا از 3200 به 16300 تومان افزایش یافته است.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی هنوز دستورالعمل دریافت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ نشده است و حتی اگر امروز هم ابلاغ شود فرایند دریافت آن حداقل یک ماه طول می‌کشد در حالی که 15 روز است مرغداران نهاده خود را با ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

‌اسدالله نژاد در‌باره اینکه آیا میزان جوجه ریزی در مرغداری‌ها کمتر شده است؟ گفت: مرغداران نیاز به نقدینگی دارند و در صورتی که تامین نشود احتمال کاهش جوجه‌ریزی وجود دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس؛ روز گذشته معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: 16 هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی تولید کنندگان اختصاص یافته که می‌توانند برای دریافت به بانک کشاورزی مراجعه کنند.........…… …..... .. کدF133

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .