پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایران

F_144.jpg

کاج پرس: 3/3/1401

نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: تقابلی بین محصولات ارگانیک با محصولات تراریخته وجود ندارد.

آقای صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران در برنامه رادیو گفتگو در خصوص تقابل محصولات ارگانیک با محصولات تراریخته گفت: محصولات ارگانیک محصولات پذیرفته شده از طرف تمام سازمان‌های غذایی و دارویی جهان هستند و مسلماً سالم ترین چیز برای افرادی که می‌خواهند سلامت خود را حفظ کنند و محصولات ارگانیک برای افرادی که در معرض آسیب هستند مانند بیماران خاص و اطفال و خانم‌های باردار، اگر از این محصولات استفاده کنند سلامت آنها بیش از پیش حفظ می‌شود و این چیزی است که در همه دنیا جا افتاده است. اما محصولات تراریخته محصولاتی هستند که دستکاری ژنتیکی شده اند. مثلاً بین ژن شامپانزه و انسان یک درصد اختلاف وجود دارد و با همین اختلاف یک درصد، انسان تا کرات دیگر رفته است ولی باهوش ترین شامپانزه‌ها بیشتر از عدد ۵ را نمی‌تواند بشمارد. و این نشان می‌دهد که این یک درصد چقدر می‌تواند تفاوت ایجاد کند و یا در رابطه با محصولی مانند گندم وقتی دستکاری‌های ژنتیکی روی آن انجام شد، تغییر کرد و ممکن است دیگر گندم نباشد و آن خاصیت غذایی را برای انسان نداشته باشد.

نیاورانی گفت: در حال حاضر محصولات تراریخته در دنیا حتی در کشورهایی که خودشان تولید می‌کنند مصرفش برای انسان ممنوع است و بعضی کشورها برای ما تولید می‌کنند. مانند کشور کانادا ولی خودشان مصرف نمی‌کنند.

نایب رئیس انجمن ارگانیک ایران در مورد عدم گفتگوی این دو گروه در کشور گفت: افرادی که کار تراریخته انجام می‌دهند منافع مالی دارند و در برابر این منفعت مالی خیلی هزینه و خرج می‌کنند و در مقابل افرادی که مدافع حقوق مردم هستند و بیان می‌کنند که حداقل روی کالاهایتان بنویسید که تراریخته هستند، متاسفانه در دادگستری از انجمن ارگانیک ایران شکایت کرده اند.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نیاورانی در مورد کسانی که در کار تراریخته هستند گفت: اینها منافع مالی دارند و تولید انبوه می‌آورند و وارد کردن بذرهای تراریخته برایشان امکانات خوب به وجود می‌آورد، برای گروه دیگر دردسر دارد که در مقابل این صحبت‌ها ایستادگی کنند و به همین خاطر اعلام آمادگی می‌کنم که انجمن ارگانیک ایران در هر جایی و هر زمانی آمادگی مناظره و صحبت روبه رو از نظر علمی و فنی با این افرادی را دارند و آماده هستیم از حقوق مردم در مقابل آنها دفاع کنیم..................... ......…… …....... کدF144

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .