جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی

F_147.jpg

کاج پرس: 3/3/1401

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ‌ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در مرحله دوم اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

« سید جواد ساداتی‌نژاد » در اجتماع بزرگ ۵۰ هزار نفری بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه که با عنوان (خرمشهرها در پیش است) برگزار شده بود، افزود: یک طرح بزرگ اقتصادی و حساس در شرایط حاضر کشور با مزایای میان‌مدت و بلندمدت برای اقتصاد کشور در حال اجرا است. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سختی‌های پیش‌روی اجرای این طرح افزود: با وجود این مشکلات، باید در حوزه اقتصادی کشور این طرح را عملیاتی می‌کردیم.

وی ادامه داد: مرحله اول این طرح که واریز وجه به‌حساب افراد و آزادسازی قیمت‌ها در کالا بود، انجام ‌شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به این که در گام دوم حمایت از تولیدکنندگان را داریم، گفت: حمایت از تولیدکنندگان وظیفه جهاد کشاورزی است.

به گفته وی، بر اساس آخرین هماهنگی‌ها با روسای سازمان‌ها در جهاد کشاورزی سراسر کشور، اصلی‌ترین مسئله در تولید بحث تأمین سرمایه در گردش است.

وی یادآور شد: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای این طرح اختصاص داده ‌شده است.

ساداتی نژاد با بیان این که معاونت اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در بانک مستقر شده است، گفت: بانک‌های کشاورزی منتخب کشور به‌صورت سه نوبت از امروز تا پایان طرح، استقرار خواهند داشت تا دامداران و تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند و سرمایه در گردش آنها تأمین شود.

وی ادامه داد: همچنین تولیدکنندگان می‌توانند نهاده‌های دامی خود را با نرخ نیمایی از سامانه بازارگاه خریداری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که حفظ امنیت غذایی و تولید مواد غذایی از وظایف اصلی در شرایط کنونی است، تصریح کرد: امروز در دنیا نرخ غذا رو به افزایش است و باید از کشاورزان کشورمان که پای تولید مردم با قدرت ایستاده‌اند تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: تمام قواعد مرسوم برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مرغداران و پرورش‌دهندگان آبزیان و ماکیان و دام روستایی و عشایری معلق شده تا بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم و تولید پایدار را برای مردم کشور حفظ کنیم...........…… …....... کدF147

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .