پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرعامل شرکت دارویی هلدینگ کشاورزی کوثر خبرداد:

مذاکره ایران با ۸ کشور جهت صادرات داروهای انسانی و دامی

G_192.jpg

کاج پرس: 5/04/1401

مدیرعامل شرکت شیمی دارو هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: اکنون در حال مذاکره با ۸ کشور دنیا برای صادرات داروهای انسانی، مکمل‌ها و کنستانتره‌های دامی هستیم که بزودی محموله‌هایی به ونزوئلا ارسال می‌شود.

« بهراد زندیه » در نشست خبری خود درباره تولید داروها، واکسن، مکمل‌ها و کنستانتره‌های دامی افزود: این کشورها شامل روسیه، ترکیه، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و ونزوئلا هستند که مذاکره با کشور ونزوئلا به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل شرکت شیمی دارو کوثر عنوان داشت: در صورت انعقاد قراراداد با کشورهای یاد شده به میزان نیازشان ما توان صادرات محصولات بدون محدودیت را داریم. طی سه تا چهار ماه آینده نخستین محموله از این محصولات صادر می‌شود.

وی به تولید سه محصول داروی انسانی اشاره کرد و گفت: اکنون در این شرکت داروی انسانی شربت گاستروپلاس، گل بنفشه و زوفا تولید می‌شود که آمادگی صادراتشان را داریم.

زندیه تصریح کرد: این شرکت داروهای پودری، مکمل‌ها و کنستانتره‌های دامی تولید دارد به طوری که ظرفیت تولید ۲ هزارو ۵۰۰ تن مکمل و پنج هزارتن کنسانتره دامی است.

مدیرعامل شرکت شیمی دارو کوثر با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی به نفع تولیدکنندگان است گفت: تزریق ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدای امر اشتباه بود، زیرا به جای منافع مردم تنها عده ای واردکننده سود می‌بردند و کاهشی در قیمت‌ها صورت نمی‌گرفت، اما اکنون با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها قیمت‌ها رقابتی شده است.

وی اظهارداشت: با این اقدام دولت چون کشور از یارانه انرژی و سوخت بهره مند است همچنان تولیدات ایران با کشورهای همسایه رقابتی است بنابراین از سرگیری صادرات به نفع تولید داخل خواهد شد.

زندیه کاهش قاچاق را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: پیش از این به دلیل دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی بخشی از تولیدات شامل مکمل‌ها و کنستانتره‌های دامی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شد اما اکنون با این اقدام دولت میزان قاچاق کاهش می‌یابد که این امر به نفع منافع ملی کشور است.

وی تنها مسئله را کمبود نقدینگی تولیدکنندگان دانست و افزود: اکنون نقدینگی بخش تولید دارو، واکسن، مکمل‌ها و کنستانتره‌های دامی حدود ۴ برابر افزایش یافته اما تلاش داریم تاثیر چندانی بر قیمت کالاهای تولیدی نداشته باشد زیرا پیش از این نیز بخشی از مواد اولیه با ارز نیمایی تامین می‌شد.

* افزایش دو برابری تولید تا سال ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت شیمی دارو کوثر با اشاره به این که مکمل و کنسانتره‌های دامی بین ۵ تا ۱۰ درصد خوراک دام و طیور کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: این شرکت توانسته با تولیدات خود سهم ۴ درصدی در تولید مکمل‌های دامی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی قرار است برای سال ۱۴۰۵ میزان تولید این شرکت به دو برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه تولید مکمل‌ها و کنستانتره دامی از کشورهای اروپایی و چین تامین می‌شود تصریح کرد: بنابراین تولیدات این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

به گفته وی، اکنون این شرکت چهار طرح دانش بنیان را در دست اجرا دارد و همچنین دارای آزمایشگاه مرجع مجهزی است که با همکاری با سازمان دامپزشکی کشور می‌تواند با تشخیص بیماری‌ها به صنعت دام، طیور و آبزیان کشور کمک کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: شرکت دارویی هلدینگ کشاورزی کوثر در جهت افزایش کیفیت تولیدات خود با مراکز دانشگاهی و علمی کشور همکاری دارد....،..... . . .. ...... کد192 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .