پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با انتصاب دکتر محمدعلی نیکبخت، بلافاصله روابط عمومی به جایگاه قانونی خود بازگشته است

 

 

 

کاج پرس- 07/ 04/ 1401

 

شاید کمتر باور کنید که روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی در یک تصمیم خلق الساعه بدون توضیح به این نهاد یا رسانه های مرتبط به یکباره تعطیل و به قسمت دیگری منتقل شد. چرا و به چه دلیل هیچ توضیحی از سوی مدیریت سابق این سازمان داده نشد؟!

در عین حال یک شخصیت رسانه ای غیربخشی که سابقه فعالیت در بخش کشاورزی نداشته گرچه ممکن است با نهادهای فرادولتی ارتباطات خوبی داشته باشد، حکم گرفت و مشغول بکار شد، وقتی برای پرس و جو در مورد این یا آن خبر با روابط عمومی سازمان تماس گرفته می شد، کسی گوشی را برنمی داشت یا اگر برمی داشت، می گفت از اینجا رفته اند!

 

در واقع هیچ کدام از اعضای روابط عمومی سرجای خودشان نبودند، علاوه بر این گویا دستور داده شده بود که موبایل های خود را نیز پاسخ ندهند که با کنجکاوی و حساسیت بعضی خبرنگاران آشکار شد به دستور رئیس سازمان فعلا روابط عمومی تعطیل است!!

این تصمیم گیری را نمی توان در چارچوب توبیخ، تنبیه، جابجایی، ارتقاء یا تقلیل و یا کنار نهادن یک یا دو عضو روابط عمومی تلقی کرد. غالبا مدیرانی که قصد دارند کارهایی بکنند تا کسی متوجه نشود یا نخواهند از طریق روابط عمومی پاسخگو باشند؛ دست به چنین اقدامات غیرمتعارفی می زنند، زیرا مدیران قوی، مسئول و پاسخگو که شفافیت را عامل تقویت سازمان یا ارگان خود می دانند؛ سعی دارند قوی ترین روابط عمومی مستقل با اختیارات کافی را سازماندهی کنند.

چون که به این اصل باور دارند که برقراری رابطه؛ کاهش شکاف میان آنچه انجام داده، می دهند یا قرار است انجام دهند با مردم و مخاطبان موجب تقویت نهاد، سازمان یا ارگان تحت مسئولیت و مدیریت آنان خواهد شد و برعکس. یعنی مدیرانی که بر آن هستند زیرزیرکی، یواش یواش و پشت پرده کارهایی انجام دهند که احتمال تخلف در آنها وجود دارد و در نهایت نمی خواهند ذی نفعان و مردم از آنچه انجام می دهند اطلاع داشته باشند یا به قول این مدیران فضولی کنند، همواره روابط عمومی نهاد یا سازمانشان را ضعیف، فشل، باری به هر جهت و برای رفع تکلیف تعریف و گزینش می کنند. روابط عمومی ای که به عامل "بله قربان گو" تبدیل می شود.

 

حال با نگاهی به اتفاقات اخیر و به میدان آوردن شرکتی که به نقل از خودشان در یک روابط خاص با یک شرکت روسی وابسته به دولت این کشور، برآن بوده اند یک میلیون و 200هزار تن نهاده وارد کنند آنهم بدون رد و بدل کردن پول و به شیوۀ غیرمتعارف بازرگانی؛ چنین سازمانی دیگر احتیاجی به روابط عمومی ندارد و آن را تعطیل می کنند!

این اتفاق در سازمان مرکزی تعاون روستایی یکباره و بدون مقدمه رخداد که شاید بتوان در کنار اتفاقات اخیر و تخلفات انجام شده آن را تعبیر و تفسیر کرد. البته گفته می شود با انتصاب دکتر محمدعلی نیکبخت، بلافاصله روابط عمومی به جایگاه قانونی خود بازگشته است.

دکتر نیکبخت را فردی رسانه ای و معتقد به افکار عمومی تعریف می کنند که باور دارد با کمک رسانه ها به صورت شفاف و بدون عملیات بازرگانی پشت پرده می توان سازمان مرکزی تعاون روستایی را قدرتمند کرد.

امید آنکه این مدیریت با تقویت روابط عمومی، شرایط خوبی برای ارتباط رسانه ها با این سازمان گسترده ایجاد کند و تاریکی های این سازمان طی چندماه گذشته را برآفتاب اندازد.

منصور انصاری

 

------------------------------------

به شبکه های اجتماعی ما بپیوندید:

کانال تلگرام: http://www.t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .