پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

با حکم دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات

دكتر مجتبی محمودی به سمت سرپرست مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی مازندران منصوب شد

G_258.jpg

کاج پرس: 11/04/1401

با حکم دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آمورش و ترویج کشاورزی، دکتر مجتبی محمودی بعنوان سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران منصوب و از زحمات دکتر محمودرضا رمضانپور تقدیر شد.

مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با حضور دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دکتر جهان‌پناه مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌پور نماینده ولی‌فقیه در مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشاورزی استان مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، اعضای هیات علمی و همکاران در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر را گرامی‌داشت و ضمن تقدیر از زحمات مدیریت سابق مرکز تصریح نمود که بدون تردید معیارهای یک مدیر با کفایت و انقلابی را در باید قرآن، نهج‌البلاغه و کلام معصومین علیه‌السلام جستجو کرد.

وی همچنین خودباوری و اعتمادبه‌نفس و توکل را رمز موفقیت در همه عرصه‌ها خواند و در پایان سخنان خود، برای ریاست جدید مرکز آرزوی توفیق نمود.

دکتر جهان‌پناه مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی حیات هر مجموعه‌ای را وابسته به تغییر و نوآوری دانست و وجود مراکز تحقیقاتی را رمز بقا و رونق در عرصه‌های مختلف کشاورزی کشور خواند. وی سال جاری را با توجه به شعار سال فرصتی بی‌نظیر برای تقویت روحیه نوآوری و تغییر به‌ویژه تلاش برای پیشرفت در عرصه‌های دانش بنیان دانست.

دکتر رامئه معاون پژوهشی مرکز تحقیقات مازندران به ارائه گزارشی از وضعیت مرکز پرداخت و یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مرکز مازندران را بازنشستگی همکاران و عدم جذب نیروی جدید اعلام نمود و از مسئولین امر خواست تا در این خصوص مساعدت لازم را مبذول نمایند.

در بخش بعدی این مراسم دکتر رمضانپور رئیس سابق مرکز به سخنرانی پرداخت و گزارشی اجمالی از اقدامات مهم در دوران تصدی مدیریت مرکز را ارائه نمود. وی تلاش برای برقراری ارتباط دوطرفه و مؤثر با دستگاه‌های اجرایی استان جهت حل مشکل بخش کشاورزی، ایجاد فضای همدلی و تعامل بین همکاران، تلاش برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و همچنین جذب اعتبار برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی را جزو دستاوردهای مهم خود خواند و در ادامه اظهار داشت: این مراسم تکریم در واقع مراسمی است برای تک‌تک همکارانی که در طی این چند سال برای پیشرفت این مجموعه تلاش نموده اند و موفقیت‌های بدست آمده، حاصل زحمات آنان است. وی در پایان از همه مسئولین و همکاران که طی دوران مدیریت برای تحقق اهداف مجموعه تلاش نمودند تشکر و از ایشان حلالیت طلبید.

سخنران بعدی این مراسم دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات بود که طی سخنانی از زحمات و تلاش‌های دکتر رمضانپور تشکر و قدردانی کرد و تصریح نمود که مازندران استانی زرخیز با مردمانی فهیم است که با تلاش و همت خود و منابع بی‌نظیری که در اختیارشان قرار گرفته توانسته اند در عرصه تولید محصولات کشاورزی، خوش بدرخشند.

دکتر جعفری افزود: در سال جاری دانش بنیان نمودن کشاورزی سرلوحه کارهای وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و سکان هدایت فعالیت‌های دانش بنیان در این وزارت‌خانه به دست سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج واگذار شده‌است و با توجه به این وظیفه خطیر لازم است تا از تمام ظرفیت‌ها برای نیل به این هدف استفاده شود و اگر بتوانیم وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم، امسال، سالی برای جهش و ارتقاء سازمان خواهد بود و تحقق این برنامه‌ها مستلزم تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بدین‌منظور ریل‌گذاری‌های جدیدی صورت پذیرفته است، و در سال جاری با توجه به ضرورت‌های جدید، برنامه‌ها و ساختار را ارتقا بخشیده‌ایم.

معاون پژوهشی سازمان تات، تغییر برنامه ترفیع اعضای هیات علمی را یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در سال جاری برشمرد و توجه به اثر گذاری طرح‌های تحقیقاتی، انجام فعالیت‌های کارآفرینانه، ارتقاء کمی و کیفی محصولات و افزایش عملکرد، ارتقاء بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی در مسیر تولید، از مهم‌ترین معیارهای طرح‌های تحقیقاتی است که در اخذ ترفیع اعضای هیات علمی مؤثر خواهدبود.

دکتر جعفری از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم برای تدوین طرح جامع آموزش کشاورزی خبر داد و افزود از دیگر برنامه‌های مهم سازمان تاسیس مزارع نوآوری است که هفته گذشته در کرج نیز یکی از این مزارع افتتاح شد.

وی در آخرین بخش از سخنان خود به موضوع تغییر ریاست مرکز تحقیقات و آموزش مازندران پرداخت و با توجه به وسعت و تنوع فعالیت‌ها در این استان، مدیریت مرکز را کاری بسیار مهم، حساس و سخت خواند. وی برنامه محوری، نوآوری، جذب مشارکت عمومی در مرکز، اولویت‌بندی فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در همه بخش‌های تحقیقاتی استان، تعامل بیش‌از پیش این مراکز با یکدیگر و با دستگاه‌های اجرایی استان را رمز موفقیت و پیشرفت کشاورزی استان دانست و برای ریاست جدید مرکز آرزوی موفقیت نمود.

مراسم تکریم و معارفه مهندس عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی به سخنرانی پرداخت و ضمن تقدیر و تشکر از دکتر رمضانپور و آرزوی موفقیت برای دکتر محمودی، اظهار داشت که استان مازندران مزیت‌های کشاورزی بی‌بدیلی دارد و پیشران و تأمین‌کننده انواع محصولات برای کشور می‌باشد. وی افزایش و پایداری تولید برای امنیت غذایی کشور در شرایط فعلی را بسیار با اهمیت خواند و افزود: امنیت غذایی به دست ما سپرده شده و باید برای آن نیل به این هدف تلاش نمائیم که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام‌معظم رهبری و همه مسئولین نظام است.

مهندس عنایتی تولید ارقام جدید محصولات زراعی و باغی نظیر گندم، برنج، دانه‌های روغنی و مرکبات را توسط محققین استان مازندران را افتخاری بزرگ برای این استان دانست. ایشان تحقیقات را چراغ راه در مسیر پرپیچ‌ و خم تولید و تامین امنیت غذایی کشور خواند.

مهندس عنایتی در پایان سخنان خود تعامل بیشتر ریاست جدید با دستگاه‌های اجرایی استان، تشکیل به‌موقع شورای تحقیقات استان و پیگیری مصوبات آن، صداقت، سلامت، سرعت در کار، تعامل با همه نیروها و مجموعه‌های اجرایی و تحقیقاتی را از مهم‌ترین انتظارات خود بر شمرد.

در بخش بعدی این برنامه دکتر محمودی به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدای سخنان خود از زحمات دکتر رمضانپور که چندین سال ریاست مرکز مازندران را به‌عهده داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

دکتر محمودی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را افتخاری بزرگ بر شمرد و اظهار داشت: این نظام مقدس با ایثار فداکاری و شهادت انسان‌های وارسته ای به ثمر رسیده‌است و می‌بایست قدردان زحمات و خون‌های ریخته‌شده در این راه باشیم.

وی افزود: در این مسیر خطیر به خدا توکل می‌کنم و فرمایشات مقام‌معظم رهبری را نصب‌العین قرار داده و با تکیه به توان‌مندی‌ها و سرمایه‌های انسانی و فکری و تعامل با تک‌تک افراد و همکاران و دستگاه‌های اجرایی قدم برخواهم داشت.

دکتر محمودی در ادامه سخنان بخشی از برنامه‌های آتی خود را برشمرد و گفت تمام تلاش خود را برای حمایت مادی و معنوی از محققین و پرسنل مرکز خواهم داشت، هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی در مسیر حل معظلات کشاورزی، ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری در تولید، حمایت ازکشاورزی و کشاورزان و رونق اقتصادی آنان را وظیفه خود می‌دانم. بکارگیری دانش در همه امور، اهمیت دادن به شرکت‌های دانش بنیان، ارتباط قوی‌تر تحقیقات با اجرا، حمایت از همکاران به گونه‌ای که دغدغه‌ای به‌جز انجام امور تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی نداشته باشند، راستی در گفتار و صداقت در رفتار از نکاتی است که حتما در انجام امور به آن پای‌بند خواهم بود.

ایشان فعال نمودن کمیته‌های فنی و استفاده از نظرات و اتخاذ تصمیمات جمعی را یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های خود برشمرد و در پایان گفت: مسئولین محترم و همکاران گرامی؛ ضمن یاری طلبیدن از خداوند متعال و معصومین علیهم‌السلام دست یاری به سوی شما عزیزان دراز می‌کنم و امیدوارم با کمک و یاری شما بتوانم قدم کوچکی برای خدمت به جامعه کشاورزی استان مازندران بردارم.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از زحمات دکتر رمضانپور تقدیر شد و حکم انتصاب سرپرستی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به دکتر مجتبی محمودی تقدیم و ابلاغ گردید.

شایان ذکر است دکتر مجتبی محمودی عضو هیات علمی بخش تحقیقات خاک و آب مرکز مازندران است و در گذشته نیز رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران را در کارنامه خود دارد..... .... ......... . کد258 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .