پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خرید تضمینی و توافقی خرما در زمان مناسب انجام می‌شود

H_268.jpg

کاج پرس: 18/05/1401

سرپرست سازمان تعاون روستایی کشور از خرید محصول خرما با دو روش تضمینی و توافقی به صورت ترکیبی با توجه به شرایط بازار در زمان مناسب خبر داد.

محمدعلی نیکبخت در نشست میز ملی خرما در دشتستان استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مشارکت تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌ها افزود: تشکل‌ها، اتحادیه انجمن خرما و نخلداران باید در مورد تعیین قیمت این محصول مشارکت داشته باشند، زیرا نمی‌شود از نظر فعالان این بخش در تعیین قیمت صرفه نظر کرد. وی تاکید کرد: یکی از وظایف سرپرست سازمان تعاون روستایی جا انداختن نقش اساسی تشکل‌ها در تصمیم گیری ها است.

نیکبخت اظهار کرد: برای خرید توافقی خرما باید زمان خرید، قیمت و میزان آن در داخل هر شهرستان و استان مدیریت شود.

وی با اشاره به کارکرد شورای قیمت گذاری گفت: در شورای قیمت گذاری اتحادیه ها، دو نماینده مجلس، وزیران موثر و رییس سازمان تعاون روستایی به عنوان عضو با ریاست وزیر جهاد کشاورزی حضور دارند و آنالیز قیمت محصولات کشاورزی در این شورا انجام می‌شود.

نیکبخت افزود: تلاش می شود با نگاه حمایت از تولید، قیمت به گونه‌ای تعیین شود که خرماداران ضرر نکنند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: قیمت توافقی خرما قیمتی است که باید تشکل‌ها در منطقه در مورد آن به توافق برسند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی تاکید کرد: اعتقادی به خرید توافقی خرما از سوی تعاون روستایی ندارم بلکه این تشکل‌ها هستند که در این زمینه باید فعالیت کنند و تعاون روستایی نیز از آنها با تامین منابع مالی حمایت می‌کند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره مشکلات مطرح شده از سوی متولیان بخش خرمای استان بوشهر گفت: این مشکلات خاص این استان نیست و در همه استان‌های خرما خیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: هدف ما حمایت، تقویت و توانمند سازی تشکل‌ها و واگذاری اختیارات است.

نیکبخت با اشاره به برگزاری نشست دیپلماسی صادرات و غذایی با حضور وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مختلف مسئول گفت: در زمان حاضر اتحادیه خشکبار بیشترین استفاده را از این نشست دارد و انتظار می رود فعالان بخش خرما نیز از این ظرفیت استفاده لازم را دشته باشند.

نیکبخت اضافه کرد: خرما به عنوان یک محصول و ثروت اگر جایگاه خود را در فرآوری، صادرات و ارزش افزوده ای که استعداد آن را دارد به دست بیاورد ارزش آن کمتر از پسته نیست بلکه بالاتر است.

وی تاکید کرد: ارزش محصول خرما از نظر توسعه اقتصادی، اشتغال، خلق ثروت و درآمد ارزی برای کشور متر از محصولات دیگر از جمله پسته نیست بلکه بالاتر نیز هست..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 268 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .