جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سال آینده در تولید گندم به خودکفایی می‌رسیم

H_284.jpg

کاج پرس: 19/05/1401

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس برنامه‌های در دست اقدام برآورد می‌شود سال آینده میزان خرید تضمینی گندم به بیش از ۹ میلیون تن برسد و در صورت داشتن بارشی حتی مانند امسال به خودکفایی خواهیم رسید.

عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفتگویی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به واقعی شدن قیمت گندم، کشاورزان تمام محصول خود را به دولت فروختند و در حالی که در سال گذشته تنها 4 میلیون و 450 هزار تن گندم توسط دولت خریداری شد اما در سال جاری تا به امروز میزان خرید تضمینی گندم در مرز 7 میلیون تن قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان فصل میزان خرید تضمینی گندم بیش از 7 میلیون تن باشد زیرا در استان‌های سردسیر هنوز برداشت گندم ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در مقایسه با سال قبل حداقل 2.5 میلیون تن افزایش خرید گندم خواهیم داشت و میزان تولید گندم در کشور افزایش مناسبی داشته است.

* پرداخت یارانه کشت گندم از سال آینده

وی تصریح کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در کشور اجرایی شد که در سال آینده در سطح بیشتری انجام می‌شود در این طرح کشاورزان از لحاظ تامین مواد اولیه تولید و آموزش برای تولید در دیمزار‌ها حمایت می‌شوند.

هاشمی گفت: برای سال زراعی آینده حمایت از تولید کشت گندم در حدود 5 میلیون هکتار انجام خواهد شد و یارانه کاشت به صورت خدمات از جمله بیمه فراگیر گندم،حمل، ورود دانش و کارشناس به مزرعه و کود و سم ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که حتی ارائه بارشی مانند امسال داشته باشیم در سال آینده 9 میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

وی گفت: با بهینه سازی مصرف آرد خبازی در کشور با 7.5 میلیون گندم نیاز کشور تامین خواهد شد, همچنین نیاز صنف و صنعت حدود 1.5 میلیون تن است و در نهایت می‌توان گفت با 9.5 میلیون تن به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با فعالیت‌ها و سیاست گذاری دولت و ستاد اجرایی امام می‌توانیم در سال آیند به خودکفایی در تولید گندم دست یابیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، هاشمی گفت: حدود 2 میلیون هکتار گندم آبی و 5 میلیون هکتار گندم دیم برای سال آینده خواهیم داشت که از لحاظ کیفی و رانمدمان تولید سال آینده شاهد بهبود تولید گندم خواهیم بود.....................‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 284 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .