پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بالغ بر ۴۳ ميليارد تومان تسهيلات سرمايه در گردش تاكنون در قالب شيلات كارت براي ۳۱۹ متقاضي توليد كننده آبزيان در راستاي تامين نهاده هاي اوليه از سوي بانك كشاورزي پرداخت شده است

H_291.jpg

کاج پرس: 19/05/1401

مدير كل دفتر برنامه ريزي و بودجه سازمان شيلات ايران با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: در راستاي طرح مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها، طرح شيلات كارت براي تامين سرمايه در گردش به منظور تامين نهاده هاي اوليه همچون بچه ماهي و خوراك آبزيان براي متقاضيان به اجرا درآمده كه سقف آن ۲۰۰ ميليون تومان و با بهره ۱۲ درصد مي باشد.

رجبعلي قربان زاده افزود: از مجموع توليدكنندگان آبزي كه براي دريافت تسهيلات شيلات كارت در سامانه سيتا ثبت نام كردند، تا كنون ۱۶۹۴ متقاضي با رقم ۲۲۱ ميليارد تومان به بانك كشاورزي معرفي شده اند كه از اين تعداد ۳۱۹ مورد از بانك كشاورزي، اعتباري بالغ بر ۴۳ ميليارد تومان دريافت كرده اند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر در استان هاي مازندران حدود ۱۴ ميليارد تومان، خراسان رضوي سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان، استان اصفهان دو ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان و لرستان بيش از يك ميليارد به توليدكنندگان آبزيان در قالب شيلات كارت، تسهيلات سرمايه در گردش پرداخت شده است.

* استفاده از منابع بازارگاه در آبزي پروري

قربان زاده در همين حال گفت: بر اساس دستورالعملي كه سازمان شيلات ايران با همكاري وزارت جهاد كشاورزي تنظيم كرده است، قرار شده توليد كنندگان ماهيان سردآبي، گرم آبي، خاوياري ، ميگو و ماهيان دريايي بتوانند از تسهيلات سرمايه در گردش در قالب بازارگاه براي تامين نهاده ها نيز استفاده كنند.

وي ادامه داد: تا كنون بيش از ۶۷۴ متقاضي با رقم ۳۴۰ ميليارد تومان به بانك كشاورزي براي اخذ تسهيلات سرمايه در گردش در بخش آبزي پروري از محل سامانه بازارگاه معرفي شده اند و از اين تعداد ۱۶۵ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

.به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، مدير كل دفتر برنامه ريزي و بودجه سازمان شيلات ايران با اشاره به نبود زيرساخت لازم در سامانه اي كه بانك كشاورز براي دريافت تسهيلات سرمايه در گردش از سامانه بازارگاه طراحي كرده، تصريح كرد: نرم افزاري كه بانك كشاورزي براي ثبت نام متقاضيان و دريافت تسهيلات طراحي كرده قابل استفاده براي بخش شيلات نيست و براي آن بايد نرم افزار جديد طراحي شود.

وي اظهارداشت: با پيگيري از طريق بانك و وزارتخانه و با رفع مساله نرم افزار، واحدهاي آبزي پروري نيز مي توانند از منابع مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها از محل بازارگاه استفاده كنند......... .......................‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 291 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .