پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

توسعه طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت قنوات دارد

H_309.jpg

کاج پرس: 20/05/1401

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: توسعه و تقویت طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت آبدهی قنوات و تامین آب کشاورزی دارد.

فریبرز عباسی در بازدید از طرح‌های آب و خاک بروجرد درجمع خبرنگاران افزود: در بازدید ۲ روزه از پروژه های آب و خاک استان لرستان بیشتر بحث این طرح‌ها تامین آب است.

وی اظهار داشت: ایستگاه های پمپاژ آب که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی از آنها در حال اجرا یا متوقف شده اند نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: برای رفع مشکل آب طرح‌های جهاد در بروجرد و دیگر نقاط استان باید اعتبار لازم از هر محل دیگری که مقدور باشد با اولویت بندی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به برخوردار بودن بروجرد از تعداد بسیاری قنات بر تقویت و رفع مشکلات این قنوات تاکید کرد و ادامه داد: هدف از سفر به این استان و شهر بروجرد را بازدید پروژه های آب و خاک استان در راستای آشنایی بهتر با قابلیت و ظرفیت های زراعی آن برشمرد.

عباسی تاکید کرد: تلاش می شود تامین اعتبار این پروژه ها جهت برنامه ریزی لازم برای تکمیل، از منابع ملی، استانی، جبران خسارت های خشکسالی و اعتبارات سفر رییس جمهور به لرستان در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهرستان بروجرد از قنوات زیادی برخوردار است کیفیت منابع ابی که از قنات استحصال می شود به دلیل کیفیت خوب آن حداکثر بهره برداری را از قنات نماییم.

رضا سرافراز اظهار داشت: توصیه ما این است که تا جایی‌که امکان دارد از قطره قطره این آب استفاده شود و امسال برای اولین بار توافقی با سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد: سازه های که ما در قنوات انجام می دهیم آنها نیز باید در بالادست طرح‌های آبخیزداری انجام دهند به دلیل اینکه عملیات آبخیزداری می تواند کمک کند بر پایداری قنات و افزایش آب دهی قنات داشته باشد.

مدیرکل امورآب وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهره برداران از این فرصت استفاده کنند و با برنامه و درخواست های که به منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارائه و این امکان را فراهم می کنند که در بالا دست کارهای آبخیزداری انجام شوند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، سرافراز تاکید کرد: همچنین جهادکشاورزی استان متناسب با شاخص ها و اعتباراتی که در اختیار دارد نسبت به بازسازی و مرمت قنات اقدام خواهد کرد امیدواریم با تقویت اعتبارات ملی و استانی شاهد اقدامات بهتری بر روی منابع آبی که از اهمیت بالای برخوردار است را شاهد باشیم........ ........ ...‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 309 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .