پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

نبود جدیت در اجرای قانون و بی توجهی به آبخوان داری و آبخیزداری از عوامل موثر در بروز سیل

 

 

کاج پرس-21/ 05/ 1401

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نبود جدیت در اجرای قانون و بی توجهی به آبخیزداری و لایروبی را از عوامل موثر در بروز حادثه سیل در حوزه انتخابیه خود و بسیاری از مناطق سیل زده در سراسر کشور دانست.

به گزارش کاج پرس، منصور شکرالهی بااشاره به دلایل وقوع سیل های ویرانگر در بسیاری از استان های کشور و حوزه انتخابیه خود، گفت: جنوب استان کرمان سال 98 و سال جاری دچار سیلاب مخربی شد و بسیاری از زیرساخت ها و جاده ها و امکانات روستایی و شهری در پی این سیلاب ها از بین رفت، چرا که طی دهه های اخیر مسیر سیلاب ها به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز بسته شده و لایروبی رودخانه ها طی چند سال اخیر به درستی صورت نگرفته است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، وزارتخانه های نیرو، جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست را خطاب قرار داد و افزود: متاسفانه این وزارتخانه ها و سازما‌ن ها در انجام وظایف خطیر خود کوتاهی کرده اند به همین دلیل شاهد وقوع این سیل های ویرانگر هستیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس طی جلسه ای با وزیر نیرو این موضوع را پیگیری کرده است، ادامه داد: باید تصمیم و تدبیری برای روان آب های شهری و رودخانه ها گرفته شود. می‌توانیم از این آب ها به درستی استفاده کرده و استفاده بهینه‌ داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نبود جدیت در اجرای قانون و بی توجهی به آبخوان داری و آبخیزداری را از عوامل موثر در بروز حادثه سیل در حوزه انتخابیه خود و بسیاری از مناطق سیل زده در سراسر کشور دانست و گفت: دستگاه ها باید تکالیف قانونی خود را انجام دهند و ما این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و متاسفانه عدم آبخیزداری و لایروبی از جمله دلایل اصلی وقوع سیل به شمار می‌آیند.

 

------------------------------------

به شبکه های اجتماعی ما بپیوندید:

کانال تلگرام: http://www.t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .