سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده کرمانی

I_-6.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان کرمان رکورد حوزه خسارات را داشته است، قطعا امهال و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و نخلداران خسارت دیده، انجام می‌شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نخلستان‌های شهرستان نرماشیر گفت: در آخرین سفر استانی دور اول هیئت دولت در شهرستان نرماشیر از مشکلات حوزه نخیلات منطقه بازدید داشته‌ایم، اقتصاد منطقه کشاورزی و دامپروری است، بنابراین صیانت از اشتغال آن بسیار حائز اهمیت است .

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: استان کرمان از استان‌های مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی، حوزه امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی است؛ صادرات این استان عمدتا محصولات باغی بوده و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ارزآوری برای کشور به شمار می‌رود.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده کرمانیساداتی نژاد با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این سفر به حوزه باغات مربوط است، تصریح کرد: نوسازی باغات و جوان سازی نخلستان‌ها و ایجاد باغات مادری به دلیل نیاز به نهال‌های شناسنامه‌دار وجود دارد که برای این مهم اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و امیدوارم اتفاقات خوبی در حوزه باغداری در این استان رقم بخورد و بحث اشتغال که ۲۳ درصد از آن مربوط به کشاورزی در استان است را در این حوزه حفظ کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه متاسفانه استان کرمان رکورد در حوزه خسارات را در سال جاری داشته، افزود: در ابتدای سال سرمازدگی را داشتیم، پس از آن نیز سیل خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان زده و در این استان آفت نخیلات وجود دارد که خسارت سنگینی به نخلستان‌ها وارد کرده، لذا استان کرمان امسال شرایط ویژه‌ای را در بحث مربوط به خسارات دارد و گزارشی در این رابطه آماده شده که در شورای اداری در حضور رئیس جمهور به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ساداتی نژاد تصریح کرد: قطعاً امهال تسهیلات و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و نخلدار‌های درگیر آفت انجام می‌شود و کشاورزان حوزه نخیلات که بیمه نداشتند باید از سازمان مدیریت بحران تامین آن انجام شود که در این زمینه گفتگو‌هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم برای کشاورزانی که آسیب دیده اند تمهیدات لازم را داشته باشیم.................... ........ ..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 6 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .