سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رشد ۱۰۰ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی

I_-51.jpg

کاج پرس: 24/05/1401

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اکبر فتحی در گفتگویی اظهار داشت: میزان خرید گندم در استان به ۱۷۱ هزار و ۲۶۳ تن رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۸۵ هزار و ۵۱۴ تن بوده است.

وی افزود: تاکنون ۳۸۷ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری ۱۲ هزار و ۹۴۹ تن گندم به صورت توافقی، ۱۱ هزار و ۲۰۶ تن به صورت بذری و ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن گندم مانده از سال ۱۴۰۰ خریداری شده است.

فتحی ارزش کل گندم خریداری شده را در استان را یک هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۴۳۲ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده‌ایم که این میزان ۲۲ درصد از کل ارزش گندم خریداری شده به صورت تضمینی را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تأخیر صورت گرفته در پرداخت هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریع‌تر پرداخت کنیم تا کشاورزان نیز دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

به گزارش کاج پرس به نقل از مهر، وی با بیان اینکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزایش یافته است، تاکید کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند......... ....... -کد 51 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .