پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

هند درخواست همکاری سازمان شانگهای درباره بحران انرژی و غذا شد

J_-57.jpg

کاج پرس: 27-06-1401

نخست‌وزیر هند در اجلاس شانگهای تأکید کرد که کشورهای عضو در زمینه بحران انرژی و غذا همکاری کنند.

ناندرا مودی نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس شانگهای اعلام کرد که اعضای سازمان شانگهای باید همکاری‌های خود را در توسعه زنجیره غذایی جدید بیشتر کنند.

مودی اشاره کرد: پاندمی کووید 19 و بحران در اوکراین باعث اختلال در زنجیره غذایی جهان شده و همه دنیا با بحران بی سابقه غذا و انرژی مواجه شده‌اند، بنابراین سازمان همکاری‌های شانگهای باید تلاش خود را برای ایجاد تنوع در زنجیره عرضه در این منطقه داشته باشد و این نیازمند روابط مناسب کشورها با همدیگر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایجاد اطمینان برای امنیت غذایی یکی از چالش‌هایی است که این سازمان با آ‌ن مواجه است و در این زمینه پیشنهاد کرد که کشورهای عضو در زمینه کشت محصولات اساسی نظیر غلات تلاش کنند که می‌تواند به کاهش بحران غذایی بینجامد.

علاوه بر آن، مودی از کشورهای عضو درخواست کرد که در زمینه داروهای سنتی همکاری داشته باشند و پیشنهاد کرد که در این زمینه کارگروهی تشکیل شود و مسائل را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کنند.

نخست‌وزیر هند تأکید کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای 30 درصد تولید ناخالص جهان و 40 درصد جمعیت دنیا را شامل می‌شود و به این دلیل است که هند همکاری خود را با این سازمان ارتقا می‌دهد.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سازمان همکاری‌های شانگهای در سال 2001 تأسیس شده که با عضویت کشورهای چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان آغاز به کار کرد. روز گذشته هم ایران عضو رسمی این سازمان شد............................... کد 57 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .