شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ارسال کود رایگان به آفریقا توسط روسیه

J_-82.jpg

کاج پرس: 29-06-1401

شرکت روسی تولیدکننده کود تصمیم گرفته است تا محصولات خود را به صورت رایگان به آفریقا عرضه کند و نخستین محموله 25 هزار تنی به جمهوری توگو ارسال خواهد شد.

مدیر ارشد اجرایی شرکت «اورالچم» (Uralchem) امروز اعلام کرد، تولیدکننده کودهای معدنی و پتاس تصمیم گرفته است تا محصولات خود را به صورت رایگان به آفریقا عرضه کند.

کونیایف در جریان سخنرانی خود در مجمع «اینوفود» (Innofood) در سوچی کفت: «وضعیت جهان امروز واقعا بد است. متاسفانه آفریقا دچار گرسنگی شده و این وضع ادامه می‌یابد. ما به عنوان یک شرکت حتی تصمیم گرفته‌ایم تا به صورت رایگان کود به آفریقا عرضه کنیم، تنها به این دلیل که زمانی که شما به تولید غذا نیاز دارید، ما بخشی از زنجیره جهانی هستیم.»

بر اساس این گزارش، اولین بخش 25 هزار تنی این محموله بشردوستانه به جمهوری توگو ارسال خواهد شد.

به گفته مدیر این شرکت روسی، هیچ مشکلی به لحاظ امنیت غذایی در روسیه وجود ندارد، زیرا این کشور کاملا کود دارد و می‌تواند به میزان قابل توجهی برای صادرات ارسال کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست همکاری‌های شانگهای گفت، روسیه آماده است تا 300 هزار تن کود روسی که در بنادر اتحادیه اروپا به علت تحریم‌های غرب انباشته شده است، به کشورهای در حال توسعه، رایگان ارسال کند.

در عین حال، پوتین از تصمیم برای ورود کودهای روسی به اتحادیه اروپا استقبال کرد، اما از بروکسل برای اینکه تنها به کشورهای عضو این بلوک اجازه خرید آنها را داده، انتقاد کرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، مسکو و کی‌یف در ماه جولای با میانجی‌گیری سازمان ملل در استانبول قراردادی امضا کردند که به موجب آن صادرات گندم اوکراین از طریق دریای سیاه امکان پذیر شد. در این قرارداد همچنین به روسیه اجازه داده شد کود و اقلام غذایی به بازارهای جهانی ارسال کند، اما کاخ کرملین می‌گوید، این اتفاق رخ نداده است................. . .............../..... کد 81 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .