جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

روغن جامد ۱۰۵ هزار تومان و روغن مایع ۱۳ هزار تومان ارزان شد

J_-138.jpg

 

کاج پرس: 6-07-1401

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی طی دو ماه گذشته خبرداد و گفت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است.

«محمد قربانی» در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر اظهار کرد: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است که ۱۰ درصد برای روغن‌های خوراکی و ۱۵ درصد برای روغن‌های صنف و صنعت که تحریک تقاضا داشته باشند و بتوانند محصولات خودشان را به فروش برسانند.

وی در خصوص عرضه شکر افزود: قیمت شکر در کارخانه طبق مصوب ۱۸ هزار تومان و قیمت فله شکر حدود ۲۰ هزار تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر شکر بسته‌بندی شود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان برای فرآیند بسته‌بندی که دارد، قیمت آن افزایش می‌یابد. همه طبق قانون موظف‌اند که قیمت مصرف‌کننده درج کنند.

رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی هم در این برنامه گفت: قیمت حلب روغن جامد ۵ کیلویی که دو ماه قبل ۴۰۰ هزار تن بود ۲۹۵ هزار تومان شده است و روغن مایع ۹۰۰ گرمی که ۶۸ هزار تومان بوده ۵۵ هزار تومان شده است.

وی در خصوص قیمت برنج بیان کرد: برنج ایرانی حدوداً ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و بار قدیم گران‌تر بوده و الان بار جدید حدوداً ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: برنج ایرانی اعلا از ۹۰ هزار تومان تا ۱۱۵ تومان در بازار هست..../.کد 138 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .