پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

تسویه حساب گندم‌کاران سرعت می‌گیرد

تامین منابع مالی با حمایت رئیس‌جمهور برای پرداخت مطالبات گندمکاران

tasvieh

 

سه شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۵

کشاورزی آینده جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان تاکید کرد و گفت: تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات گندمکاران و تسریع در تسویه حساب آنان با حمایت رئیس‌جمهور انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان خراسان رضوی با حضور در دانشگاه تربت حیدریه در جمع خبرنگاران، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای آموزش در مزارع هستیم تا استفاده از تجارب در مزارع مرجع فراهم شود.

وی ادامه داد: برای نوغانداران نیز یک کمیته تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و درصدد ارایه راهکار برای نوغانداران هستیم تا بتوانیم این صنعت که یکی از صنایع ارزشمند است را حمایت کنیم.

آقامیری درباره پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: براساس قول پرداخت بدهی گندمکاران در برنامه صف اول، تاکنون مطالبات گندمکارانی که از ۷فروردین تا ۱۸اردیبهشت ماه گندم‌های خود را تحویل سیلو داده‌اند، پرداخت شده است، برای این منظور ۴همت پرداخت شده و ۶.۶همت دیگر نیز به حساب بانک برای پرداخت واریز شده است.

وی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم، افزود: تا امروز بیش از ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن گندم تحویل سیلوها شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰درصد افزایش یافته است.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، روزانه ۱.۵همت برای خرید گندم باید به کشاورزان پرداخت شود که برنامه داریم تا پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت اجرایی شود، مشکلات منابع نیز با حمایت رئیس‌جمهور رفع شده و سعی داریم تا تسویه حساب را سرعت بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبود مرغ وجود ندارد، یادآور شد: تولید مرغ براساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود، در این بخش شاهد سوءاستفاده‌هایی از اخبار نادرست بودیم که بنا داشتند تا امنیت غذایی و سفره مردم را خدشه‌دار کنند و ما با آنها برخورد می‌کنیم.

آقامیری در پایان گفت: در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شاهد نزولی بودن تولید مرغ بودیم، که به خوبی مدیریت شده تا مرغ تولیدی با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .