پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل کشاورزی

ایران در جایگاه چهارم تورم مواد غذایی جهان!

ایران در جایگاه چهارم تورم مواد غذایی جهان!

جمعه هجدهم فروردین 1402   16:48

کشاورزی آینده جهان

فرانک مسعودی

آنچه در پی از نظر شما خوانندگان عزیز می گذرد، گزارشی است از وضعیت امنیت غذایی و تورم غذا در جهان و جایگاه ایران در این عرصه، که از آمار بانک جهانی بهره جسته و در ادامه با پیوند به آمار مستند بانک مرکزی از تورم سالانه، نطقه به نقطه و ماهانه، به ارزیابی قابل ملاحظه ای از وضعیت آینده نزدیک کشور فراروئیده است. آینده ای که نشان از تورم بالا دارد مگر آنکه حاکمیت در سیاست های خارجی خود یک تحول بنیادین انجام دهد.

این گزارش که از منابع معتبر بین المللی و داخلی تهیه، ترجمه و تدوین شده است، می تواند برای تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان اقتصادی و همچنین پژوهشگران و تحلیل گران اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

در این گزارش از آمار و مستندات بانک جهانی استفاده شده که معتبرتر از آمار و ارقام فائو است زیرا آمار فائو نه الزاما بر اساس تحقیقات، بلکه به استناد گزارش خود کشورها اعلام می شود و ممکن است آلوده به اهداف سیاسی دولت ها باشد.

همچنین در این گزارش، قصد نقد و بررسی جایگاه خوب یا بد بانک جهانی در میان نیست بلکه ترسیم واقعیت هایی است که کشور ما در این مقظع حساس و بحبوحه پیش رو با آنها مواجه است. امید که مفید و اثرگذار باشد.

کلیک کنید: 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 t.me/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .