جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

انتقاد اعضای کمیسیون کشاورزی از مشخص نشدن قیمت خرید تضمینی گندم

 

 

کشاورزی آیندۀ جهان- 29/ 01/ 1402

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست امروز این کمیسیون، از انتقاد اعضای کمیسیون کشاورزی نسبت به تعیین نشدن نرخ خرید تضمینی گندم در این جلسه خبر داد.

به گزارش کشاورزی آیندۀ جهان(کاج پرس)، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در تشریح نشست روز دوشنبه 28 فروردین ماه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، عنوان کرد: دو موضوع در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت که در بخش اول آن، آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به همراه معاونان این وزارتخانه حضور داشتند که نمایندگان عضو و رئیس کمیسیون نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: در نشست امروز، در خصوص مسائل اصلی کشاورزی کشور بحث و بررسی شد که از جمله این موارد؛ علت تعیین نشدن قیمت خرید تضمینی گندم و عدم تشکیل جلسه در این خصوص بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برداشت گندم در جنوب شرق کشور و مناطق گرمسیر آغاز شده، وجود قاچاقچیان در مرزهای شرقی و غربی کشور می تواند فاجعه ایجاد کند و از طرف دیگر دولت مجبور می شود برای خرید گندم با قیمت مناسب، اقدام به واردات با قیمت بالاتر کند.

اعظمی یادآور شد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده صادرات سایر محصولات کشاورزی و نبود وجود آمار دقیق بود که در این رابطه نیز نقطه نظراتی مطرح شد.

وی اضافه کرد: در ادامه سرپرست وزارت جهاد از تجربه مدیریتی خود در سازمان دامپزشکی گفت و قول کنترل گوشت و مرغ را داد تا با برنامه ریزی دقیق میزان گوشت و مرغ و همچنین تخم مرغ با توازن در تولید مدیریت شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در بخش دوم نشست امروز نیز طرح تشکیل سازمان روستایی و عشایری با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بودجه و سایر مسئولان ذی ربط بررسی شد که با توجه به ایرادات فراوان این طرح، مقرر شد در جلسات بعدی این موضوع با کار کارشناسی بیشتر دنبال شود.

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .