شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

۱۲۰ میلیارد ریال برای لایروبی قنوات دلیجان اختصاص یافت

 

B_256.jpg

کشاورزی آینده جهان: 30/2/1402

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی ۱۶ رشته قنات شهرستان دلیجان اختصاص یافت.

سیدمحمد آقامیری در نشست بررسی مشکلات شهرستان دلیجان، افزود: قنات‌ها همواره بر اثر عوامل طبیعی تهدید می‌شوند و باید برای سرپا ماندن این سازه‌ها اعتبارات ویژه در نظر گرفت.

وی درباره مشکلات مرغداران بیان کرد: از یک ماه گذشته که به وزارتخانه آمدم حل مشکلات این قشر را در دستور کار قرار دادم تا حداکثر ظرف مدت ۲ تا سه ماه به مطالبات آنها رسیدگی شود.

سرپرست وزارت جهاد سازندگی بخش عموه‌ای از مشکلات مرغداران را در تهیه نهاده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: واردات نهاده‌ها باید به شرکت‌های تعاونی واگذار شود تا مرغداران بتواند نهادهای دامی را به موقع‌ تحویل بگیرد.

آقامیری بیان کرد: صندلی وزارت را خدمت و نه غنیمت می‌دانیم و به زودی در وزارتخانه جهاد کشاورزی، جهاد سازندگی را برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم احیا خواهیم کرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید وزیران در سفر به استان ها، رفع مشکلات و معضلات را در دستور کار قرار دهند و به نوعی سفری هدفمند و پربرکت برای مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: دولت سیزدهم مردمی و خدمتگزار است بنابراین حل مشکلات مردم باید سرفصل برنامه‌های تمام وزارتخانه‌ها باشد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی به خرید زمین توسط برخی مسولان در دلیجان و محلات اشاره کرد و گفت: قرار نیست صاحب منصبان زمین بگیرند و به مردم بفروشند.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: با توسعه کشور مخالف نیستم اما با سبک واگذاری به افراد خاص مخالف هستیم.

وی به توانمندی‌های شهرستان دلیجان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد که نمونه آن تولید ۵۰ درصد الیاف شیشه کشور است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیجان در تولید دام سبک و سنگین نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است و در تولید محصولات زراعی و باغی نیز پیشرو هستند.

وی به مشکلات قنوات اشاره کرد و گفت: لایروبی قنوات در دلیجان با مشکلات مواجه است و لازم است وزیر دستور ویژه در این خصوص صادر کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت:مرغداران زمین خورده اند و کمتر از ۱۵ درصد جوجه ریزی شده چرا که در تامین نهاده‌های دامی مشکل دارند و این مهم باید در اسرع وقت چاره اندیشی شود.

حجت‌الاسلام سلیمی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید باید در دستور کار ویژه قرار گیرد. در دولت گذشته به تولیدکنندگان ایرانی یارانه ندادید اما از وارد کنندگان کالا حمایت می شد و این مسائل نباید در دولت مردمی تکرار شود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی بسار شفاف است و در دولت هم باید همه و فعالیت‌ها شفاف باشد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، سفر به شهرستان خمین و شرکت در جشنواره گل و گیاه این شهرستان از دیگر برنامه‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به جنوب استان مرکزی است.......‌................................ کد 256 B

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .