شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خمین در تولید گل آپارتمانی و شاخه بریده در کشور حرف برای گفتن دارد

 

B_257.jpg

کشاورزی آینده جهان: 30/2/1402

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه محلات در کشور به عنوان تولید کننده گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده مطرح است اما خمین نیز در تولید این نوع گل حرف برای گفتن دارد.

«علیرضا نظری» در نشست تشکل های بخش کشاورزی استان مرکزی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: برخلاف تنش‌های جدی آب در کل کشور و خمین ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان در زمینه کاشت لوبیا وجود دارد و تنها ایستگاه تحقیقات لوبیای کشور در این خطه فعال است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اقلیم این شهرستان اقدامات خوبی در زمینه تولید گل محمدی و زعفران انجام شده است.

نظری بیان کرد: صنایع تبدیلی یکی از نیازمندی‌های خمین به منظور استفاده بهینه از سیب مرغوب روستای خان آباد از توابع این شهرستان است .

وی تاکید کرد: خمین ظرفیت خوبی برای تولید گیاهان دارویی و گل و گلاب و فرآوری آنها دارد تا از حاصل دسترنج کشاورزان به نحو مطلوبی بهره‌برداری شود. نماینده مردم خمین در خانه ملت با اشاره به جایگان استان مرکزی در تولید طیور در سطح کشور گفت: خمین نیز در تولید مرغ گوشتی در سطح ملی حرف برای گفتن دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان مشهور به صنعت است اما در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد.

«علی صفری» افزود: ۱۰۴ هزار بهره‌بردار کشاورزی در این استان فعالیت دارند و این خطه در بسیاری محصولات کشاورزی خودکفا است.

وی یادآور شد: استان مرکزی قطب تولید بسیاری محصولات نظیر گل و گیاه، حبوبات، ماهیان زینتی، گوشت قرمز و تخم مرغ است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، شرکت در آیین اختتامیه جشنواره گل و بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی خمین از دیگر برنامه‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به زادگاه امام راحل است.........‌................................ کد 257 B

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .