شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تغییر نرخ ارز واردات دارو و واکسن دامپزشکی از گروه کالایی یک به دو

 

F__166.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1402/06/21

تغییر نرخ ارز واردات مواد اولیه مورد نیاز حوزه دامپزشکی از گروه کالایی یک به گروه دوم با درخواست تولیدکنندگان و برای تسهیل شرایط واردات است .

مهدی مسعودی دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درباره حذف ارز ترجیحی محصولات دامپزشکی، گفت: با توجه به مشکلاتی که برای واردات مواد اولیه مورد نیاز در حوزه دامپزشکی وجود داشت، سندیکای تولیدکنندگان داروی‌های دامپزشکی به همراه انجمن تولیدکنندگان کنستانتره و مکمل و انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک، جلساتی با تولیدکنندگان دام و طیور داشتند و تصمیم گیری شد که ارز مورد نیاز واردات این محصولات از گروه یک به گروه دو برود تا شرایط واردات تسهیل شود.

تغییر نرخ ارز واردات دارو و واکسن دامپزشکی از گروه کالایی یک به دووی افزود: در این راستا جلسات متعددی با قرارگاه امنیت غذایی، سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام برگزار شد و با وجود مخالفت وزیر جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه امنیت غذایی، تشکل‌ها از لحاظ کارشناسی، وزارت جهاد کشاورزی را متقاعد کردند که تغییر ارز کالا‌های دامپزشکی تاثیر چندانی در قیمت تمام شده محصولات دام و طیور ندارد.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اضافه کرد: این اقدام خواسته خود تشکل‌های بخش کشاورزی است و اقدامات کارشناسی روی آن انجام شده و تاثیر کمی روی قیمت مرغ و گوشت خواهد داشت.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بنابر این گزارش، ارز اختصاص یافته به واردات دارو، واکسن، مکمل، کنستانتره و مواد اولیه دارویی دامپزشکی به تازگی از گروه یک کالایی به گروه دوم انتقال پیدا کرد........... ./ ……. /.......،،، کد 166 F

- - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .