شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

با حضور وزیر جهادکشاورزی

عملیات اجرایی طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

 

AA-_303.jpg

کشاورزی آینده جهان: 26/8/1402

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، یک طرح کشاورزی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های اردل و بروجن آغاز شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های تامین و انتقال آب در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گفت: این طرح با ۸۱ میلیارد ریال اعتبار بخش دولتی و ۳۰۰ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی اجرا شده است.حسین برزگر افزود: با اجرای طرح تامین و انتقال آب به زمین‌های کشاورزی مجوز تامین ۱۸۳ لیتر بر ثانیه آب داده شد.

وی گفت: مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری «میثاق» گندمان با ظرفیت تولید سه هزار و ۱۵۰ تُن سبزی، صیفی و گل شاخه بریده اجرا می‌شود.

برزگر ادامه داد: این مجتمع با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال(۹۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۱۸۰ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی) با پیش بینی ۴۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم احداث می‌شود.

وی در باره مجتمع دامپروری گندمان نیز گفت: عملیات اجرایی این مجتمع ۳۷ هکتاری پرورش دام سبک با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ راس و ظرفیت تولید ۳۰۰ تُن گوشت قرمز در سال با پنج هزار و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پس از ۲۵ سال در شهر گندمان آغاز شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی این مجتمع زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۵۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

برزگر همچنین در باره مجتمع سه هزار هکتار کشت و صنعت «کوثر» بروجن نیز گفت: این مجتمع با ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح نوین آبیاری و تولید محصولات اساسی کشاورزی برای ۵۰۰ خانواده اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش کاج برس به نقل از ايرنا؛ همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان است............ ‌................... .. .......... /...................... کد 303 AA

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .