شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات خبر داد:

افتتاح كتابخانه تخصصی كشاورزی در بوشهر

Dd_89.jpg

کشاورزی آینده جهان: 9/11/1402

حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همزمان با گردهمایی رؤسای مراکز تحقیقات و کشاوزی استان‌های منطقه دو شامل استانهای بوشهر، اصفهان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کتابخانه تخصصی کشاورزی بوشهر با ۱۵ هزار و ۶۰ نسخه کتاب‌، نشریات و پایان‌نامه‌های علمی - تحقیقاتی جهت بهره برداری علاقه مندان افتتاح شد.

حسین جعفری هدف از برگزاری گردهمایی رؤسای مراکز تحقیقات و کشاوزی استان‌های منطقه دو را انتقال تجربیات استان‌های همجوار در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های هم‌ با تعریف پروژ‌ه‌های مشترک بین استانی عنوان کرد.

جعفری افزود: استان بوشهر در حوزه نخیلات از استان‌های مهم، در حوزه آبزی پروری و پرورش میگو و فعالیت‌های شیلاتی از استان‌های پیشرو است؛در این استان علاوه‌ بر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، پژوهشکده میگو نیز فعالیت می‌کند که خود بیان‌گر اهمیت استان در حوزه کشاورزی است.

این مقام مسؤول عنوان کرد: هدف در سازمان تات این است که بخش کشاورزی با انتقال دانش و نفوذ بیشتر آن در عرصه‌ها ی بهره‌ور را افزایش داده و از سوی دیگر به افزایش درآمد کشاورزان کمک شود.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در باره افتتاح کتابخانه تخصصی کشاورزی اظهار کرد: یکی از اهداف سفر به بوشهر افتتاح کتابخانه این استان با ۱۵ هزار عنوان کتاب و گزارش‌های تحقیقاتی بود؛ در همین رابطه این کتابخانه از بهترین کتابخانه‌های منطقه در حوزه کشاورزی است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی در خصوص تدوین سند الگوی کشت کشور تصریح کرد: با تدوین سند الگوی کشت کشور بسیاری از مشکلات مصارف آب حل خواهد شد؛ طراحی این سند در سازمان صورت گرفته و معاونت‌های اجرایی وزارتخانه وظیفه اجرا، با پشتیبانی علمی سازمان تات دارند.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان تات، این‌ مقام مسؤول درباره طرح ارتقاء بهروری آب نیز گفت: در این طرح کلان تعداد زیادی از محققین کشور و تمام صاحب‌نظران به نوعی دخیل هستند. هدف این طرح این است که بهره‌وری مصرف آب در حوزه کشاورزی را بالا ببریم؛ استفاده از گیاهان مقاوم و. .. از اقداماتی است که در این بسته دانشی پیش‌بینی شده است......./..../............ // کد 89. Dd

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .