شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

راه‌اندازی مرکز مشترک تحقیقاتی مدیریت مناطق بیابانی و تغییرات اقلیمی میان ایران و چین

Dd_95.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/11/1402

رییس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور از تفاهم همکاری با چین برای راه‌اندازی یک مرکز مشترک تحقیقاتی در زمینه مدیریت مناطق بیابانی و تغییرات اقلیمی با استفاده از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها خبر داد.

عطاءا... ابراهیمی در حاشیه نشست خبری در قالب نهمین تور رسانه‌ای دانش‌بنیان سازمان تات به خبرنگار ما گفت: در ابتدای امسال توافقات اولیه برای راه‌اندازی این مرکز مشترک تحقیقاتی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با هدف تبادل دانش و تجربیات میان دو کشور در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است.

وی افزود: احتمالا استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت‌های اولیه در قالب این همکاری مشترک انتخاب می‌شوند.

ابراهیمی اظهار داشت: در این پایلوت‌ها ما به دنبال الگوهای جدید برای تثبیت ریزگردها، پخش سیلاب‌ها و شوری‌زدایی با استفاده از ظرفیت‌های محلی هستیم.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه همکاری قرار شد چینی‌ها علاوه بر انتقال تجربیات، حمایت‌های فنی از این پایلوت‌ها داشته باشند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور تصریح کرد: کشور چین تجربه خوبی در زمینه روش‌های مشارکتی برای مدیریت حوزه‌های آبخیز دارد................../..../............ // کد 95. Dd

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .