شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

توانمندسازی زنان برای حضور در عرصه‌های مختلف بخش کشاورزی

Dd_126.jpg

کشاورزی آینده جهان: 16/11/1402

مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی بر توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی بر اصل شایسته‌سالاری و برنامه‌ریزی برای افزایش حضور زنان در حوزه اجرایی تاکید دارند که در این راستا باید برای توانمندسازی همه‌جانبه زنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مریم طهماسبی در نشست کمیسیون بانوان وزارت جهاد کشاورزی به منظور مشارکت هرچه بیشتر بانوان در ایام دهه فجر به تشریح برنامه‌های این کمیسیون در این دهه پرداخت و گفت: فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در برگزاری مراسم ایام دهه فجر، تبیین نقش بانوان شاغل و زنان روستایی و عشایری در تضمین امنیت غذایی و اقتدار ملی، انعکاس دستاوردهای علمی زنان فعال در حوزه تولیدات دانش‌بنیان طی سال‌های پس از انقلاب و. .. از جمله اهداف کمیته زنان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره مسئله زنان را مهم دانسته و نقش آنان را در ارکان مختلف جامعه تأثیرگذار برشمرده‌اند، گفت: امروزه زنان و دختران ایرانی مصمم‌تر و آگاه‌تر از گذشته، آماده ایفای نقش اساسی در مسیر توسعه ایران اسلامی هستند.

مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی به منظور فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور بانوان حوزه کشاورزی در برنامه‌ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آشناسازی هر چه بیشتر بانوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی اقدام به برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های گوناگون در این ایام کرده است.

مسوول کمیته امور زنان و خانواده ستاد دهه فجر وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که اعضای این کمیته ضمن حضور مستمر و ارائه پیشنهادها در جلسات سیاستگذاری ستاد دهه فجر وزارت، برنامه‌های پیشنهادی از سوی استان‌ها و دستگاه‌های مختلف را جمع‌آوری و تنظیم کرده‌اند، گفت: در پانزدهم بهمن ماه که به عنوان (جهاد کشاورزی، زنان، خودباوری، نوآفرینی) نامگذاری شده، با برگزاری نمایشگاه فروش محصولات زنان روستایی و عشایری در ستاد وزارت، تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از نقش‌آفرینی زنان در تولید را به تصویر بکشیم.

وی همچنین اعلام کرد هماهنگی جهت برپایی نمایشگاه‌ فروش محصولات در سایر وزارتخانه‌ها نیز انجام شده است.

طهماسبی افزود: برای بهره‌مندی از تجارب بانوان همکار در عرصه‌های مختلف کشاورزی پویشی با عنوان مستندنگاری تجارب بانوان همکار برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی با اشاره به این که مقام عالی وزارت تأکید زیادی بر اصل شایسته‌سالاری و برنامه‌ریزی برای افزایش حضور زنان در حوزه اجرایی دارند، گفت: ما باید برای توانمندسازی همه‌جانبه زنان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

...... .......................... /..../............ // کد 125. Dd

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .